Max Verstappen heeft in het eindejaarsgesprek met Viaplay door laten schemeren dat hij nog altijd boos is op de beslissing van Red Bull Racing, door Liam Lawson na de Grand Prix van China te ontslaan als zijn teamgenoot. Lawson kreeg aan het begin van 2025 de kans om zichzelf naast Verstappen te bewijzen, maar werd na twee races alweer teruggezet naar Racing Bulls.
Vanaf de Grand Prix van Japan mocht Yuki Tsunoda het zitje van Lawson overnemen, maar ook hij is inmiddels vervangen. Isack Hadjar gaat volgend jaar een poging wagen om in de buurt te komen van Verstappen, die tegenover Viaplay aangeeft dat hij nog altijd niet snapt waarom Christian Horner en Helmut Marko - inmiddels ook allebei vertrokken - Lawson zo weinig tijd hebben gegeven.
"Twee races naast één teamgenoot, daar was ik het toen niet mee eens", zegt Max over het ontslag van Lawson, waar hij zich toen ook duidelijk over uitsprak over social media. "Uiteindelijk verpest je daarmee iemands kansen bij een topteam."
"Ik denk dat Lawson zich goed heeft hersteld. Hij had ook kunnen denken: 'Ach, het plezier is weg.' Twee races is in ieder geval veel te vroeg om een oordeel te vellen", aldus de Limburger.
Lees ook
Formule 1-team verrast en maakt nú al kleurstelling voor volgend seizoen wereldkundig
Zéér goed nieuws voor Max Verstappen: Red Bull heeft enorm motorvoordeel
Lawson deed pijnlijke onthulling
Liam Lawson heeft na zijn ontslag overigens een pijnlijke onthulling gedaan over Red Bull Racing. De Nieuw-Zeelander liet namelijk weten dat het team uit Milton Keynes het in zijn ogen nogal smerig had gespeeld, door hem een set-up te laten gebruiken welke voor hem compleet nieuw was. Het werd gezien als een experiment.
Deze set-up viel uiteindelijk tegen en het resultaat, tijdens de Grand Prix van China, bleef uit. Maar uiteindelijk besloot Red Bull om dit resultaat te gebruiken om hem uit het team te zetten. Dat maakte Lawson later in 2025 duidelijk...
"In China hebben we een poging gedaan om iets te leren van de set-up. Ik had begrepen dat het was om me te helpen ontwikkelen voor de toekomst, om de auto te begrijpen. Dus ik was blij dat ik met deze set-up kon rijden. Die prestatie werd vervolgens gebruikt om me uit het team te zetten."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties