Voor Max Verstappen is het inmiddels duidelijk waar het bij Red Bull mis is gegaan, tijdens het afstellen van de RB20 in Azerbeidzjan. Waar teamgenoot Sergio Pérez de gehele race - voor zijn crash - voor de overwinning streed, moest Max Verstappen ver van het podium verwijderd toekijken hoe de rest een veel snellere auto tot hun beschikking had.
Het raceweekend in Baku was er een van verschillende emoties bij Red Bull. Aan de ene kant was het team blij dat Lando Norris de achterstand op Max Verstappen niet met el te grote stappen had weten te verkleinen, terwijl er tegelijkertijd ook sip werd gereageerd op het feit dat Verstappen niet voor de overwinning mee kon strijden. Toch bleef het team met goede gevoelens achter, aangezien de RB20 in de handen van Pérez veel beter te besturen was dan in de weken daarvoor.
Vooruitkijkend op de Grand Prix van Singapore, welk dit weekend op de planning staat, heeft Max Verstappen aangegeven dat het team inmiddels weet waar ze de fout in zijn gegaan, toen ze de auto van de Nederlander hebben afgesteld. Het is nu zaak om het op het Marina Bay Street Circuit anders aan te pakken, omdat het daar hoe dan ook een lastige race gaat worden. Het is namelijk nooit een baan geweest waar Verstappen geluk heeft gehad.
"We hebben geleerd van wat we vorige week in Bakoe fout hebben gedaan en kunnen deze week in Singapore een paar dingen anders proberen. Marina Bay is een gaaf circuit, maar we verwachten wel dat dit een wat grotere uitdaging zal zijn, zoals het in het verleden ook is geweest", begint Verstappen.
Lees ook
'Red Bull komt na GP Singapore met groot nieuws naar buiten'
Het afwijkende tijdschema voor de F1 Grand Prix van Singapore
Langzame bochten
Maar wat ging er dan precies mis in Azerbeidzjan? Volgens Verstappen was de auto vooral onbestuurbaar in de langzame bochten. Door de gekozen afstelling bleef de RB20 maar stuiteren in het langzame gedeelte van de baan, wat voor onbalans zorgde. Dat moet uit de auto gehaald worden, dit weekend.
"De veranderingen die we in Baku hebben doorgevoerd waren positief en we gingen de goede kant op. We denken dat we weten wat we beter kunnen doen en moeten er natuurlijk voor zorgen dat we de set-up optimaliseren. Het is belangrijk om de auto in de langzame bochten wat meer onder controle te houden, zodat hij niet stuitert."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties