Het brandende verlangen om Max Verstappen toe te voegen aan de Duitse renstal is door de Oostenrijkse Mercedes-baas Toto Wolff niet onder stoelen of banken gestoken. En wat blijkt, de chef van Lewis Hamilton heeft wellicht een troef in handen om zijn zevenvoudig wereldkampioen te vervangen met huidige beste coureur van het veld.
Bij het team van Mercedes heerst namelijk een herkenbaar sfeertje, zo wordt ook door technisch directeur James Allison verteld. Die sfeer hing er tien jaar geleden ook, toen de Formule 1 voor een grote regelwijziging omtrent de motoren stond. Dat jaar wist Mercedes in één klap het dominante team op de grid te worden en volgens de Brit kan hetzelfde gebeuren in 2026.
"Het gevoel dat hier hangt is vergelijkbaar met 2014, toen het vorige reglement werd aangepast waarin Mercedes oppermachtig bleek", aldus Allison, die destijds werkzaam was voor Ferrari. Bij het Duitse raceteam hangt dus een gevoel van vertrouwen in een omwenteling wanneer de nieuwe reglementen geïmplementeerd worden. Want vanaf 2026 gaat er een hele hoop anders in de Formule 1, waaronder het bouwen van motoren. Het team van Red Bull staat daarin voor een flinke uitdaging, want zij gaan voor het eerst, met behulp van Ford, een eigen motor bouwen.
Alisson vervolgt zijn verhaal over de Mercedesmotor. "Er is hier een enorme presteerdrang. Er is bij de motorafdeling een enorme druk om er een succes van te maken. De motor zal voor meerdere seizoenen het geluk bepalen voor de mensen die de auto's mogen besturen. Wij hebben simpelweg het geluk dat wij kunnen profiteren van de investeringen die zij maken", aldus Alisson, die sinds 2017 werkt voor het Duitse raceteam.
Lees ook
Wolff en Horner halen naar elkaar uit na race in Imola: 'Ga aan je wiskunde werken'
Toto Wolff laat zich uit uit over mogelijke opvolger Lewis Hamilton: 'Een geweldige coureur'
Toto Wolff optimistisch
Tegen onder andere GPBlog zei Toto Wolff dat het nog steeds helemaal snor zit bij zijn equipe. De Oostenrijker geeft aan dat Mercedes nog altijd een benchmark is voor motoren binnen de koningsklasse. "Er is helemaal niks dat ik anders zou willen binnen de organisatorische opzet van het bedrijf. Ik heb geluk met de mensen waarmee ik werk, het is gewoon een perfecte organisatie", aldus Wolff.
"Sinds 2014 zijn we de benchmark geweest wat betreft motoren. Dat is niet veranderd. Ik kan niet wachten tot het 2026 is en ik de prestaties van de motoren mag gaan aanschouwen", vervolgt hij.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties