Helmut Marko heeft in een interview gehint dat er volgend seizoen een andere rijder naast Max Verstappen zal rijden. De Oostenrijkse renstal lijkt bezig te zijn met het promoveren van Isack Hadjar, nu Yuki Tsunoda heeft bewezen dat hij niet goed genoeg is.
Tsunoda werd dit seizoen al na twee races naast Max Verstappen gezet in plaats van Liam Lawson. Red Bull Racing zou die keiharde keuze gemaakt hebben omdat Tsunoda meer ervaring heeft. Maar na veertien races heeft de Japanner pas negen punten weten te verzamelen, waardoor hij op een beschamende negentiende plaats in het rijderskampioenschap staat. De coureur is nog niet officieel afgeschreven, want volgens Dr. Marko heeft de rijder tot en met Mexico om zich te bewijzen bij het team van Red Bull.
Voor nu heeft het er in ieder geval alle schijn van dat Hadjar het plekje van Tsunoda over gaat nemen. Daarmee lijkt de Japanner helemaal uit de Formule 1 te gaan vertrekken, tenzij een team als Alpine nog wat in de coureur ziet. Tot dusver heeft het Franse team alleen Pierre Gasly gecontracteerd voor volgend seizoen.
Mentale kracht
Wanneer Marko met Kleine Zeitung praat over Hadjar, laat hij doorschemeren dat hij de Frans-Algerijnse coureur vertrouwt naast Verstappen. "Hij heeft zeker de mentale kracht om zich staande te houden tegen Verstappen. Hij maakt ook geen fouten, wat echt verrassend is voor een nieuwe coureur. Hij verbetert zich op elk circuit en is na een paar ronden volledig bij de les, ongeacht of hij daar eerder heeft gereden. Hij is een heel snelle jongen."
Lees ook
De bizarre wijze waarop Max Verstappen nog steeds wereldkampioen kan worden
Johnny Herbert waarschuwt Mercedes-coureur voor naderend einde van F1-carrière
Vertrouwen
Hadjar heeft zelf aangegeven dat hij zich in 2026 wel in een Red Bull ziet rijden. De twintigjarige coureur wou dat dit jaar duidelijk nog niet, zo gaf hij aan, maar in komend jaar heeft hij wél vertrouwen. "2026 is anders, omdat het een gloednieuwe start is voor het team. Er zal geen sprake zijn van een tweede auto. Dat zou er niet zijn omdat het voor iedereen een gloednieuwe auto is. Je zit in een fase waarin je de auto in de juiste richting moet sturen. Dus nee, ik denk dat dit eigenlijk wel interessant is."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties