Max Verstappen mag de Sprint op Spa-Francorchamps vanaf de tweede positie aanvangen, nadat hij in de kwalificatie voor de Sprint een geweldige tijd wist te rijden. De Nederlander ging onder het ronderecord van Lewis Hamilton door, gezet in 2020, maar had één probleem: Oscar Piastri ging nóg sneller.
En niet zo'n beetje ook. De McLaren-coureur was met zijn MCL39 een halve seconde rapper dan de viervoudig wereldkampioen, die daardoor genoegen moest nemen met een tweede plaats. Echter was Verstappen best tevreden, aangezien hij niet had verwacht dat hij op P2 zou eindigen. In de vrije training werd namelijk al snel duidelijk dat zijn Red Bull Racing RB21 niet goed genoeg zou zijn om met de McLarens te vechten, maar het lukte Verstappen toch om één McLaren achter zich te houden.
"Ik vind dat een goed resultaat. Ik heb het maximale eruit gehaald. Het verschil was tijdens de training al zo groot, dus dat verbaast me niet. Als je vijf tienden achterligt, kan een verandering in de vleugelgrootte nu niet zoveel helpen", begint Verstappen positief na de kwalificatie voor de Sprint in België.
Maar het gat is natuurlijk nog wel steeds te groot, zeker als men rekening houdt met het feit dat Red Bull Racing dit weekend een grote update heeft geïntroduceerd aan de auto van Max Verstappen. De vraag aan de Limburger is dan ook: werkt de update überhaupt?
"Ik denk het wel, ja. Ik bedoel, het is altijd moeilijk om tijdens een sprintweekend te beoordelen hoe ze [de updates, red.] werken. Maar als je naar het verschil kijkt, is dat natuurlijk niet wat we willen, toch?", gaat Verstappen verder. De viervoudig wereldkampioen heeft daarna een duidelijke boodschap voor Red Bull: zorg dat de RB21 beter wordt!
"Maar we moeten ons blijven verbeteren, blijven zoeken naar meer prestaties. Andere teams doen natuurlijk hetzelfde, zo gaat dat nu eenmaal."
Lees ook
Oscar Piastri onthult bang te zijn voor Max Verstappen richting Sprint in België
Helmut Marko komt woorden tekort over concurrent Max Verstappen
Afstelling van de auto
Volgens Helmut Marko heeft Red Bull Racing ook dit weekend weer voor een extreme afstelling gekozen, waarbij er zo min mogelijk downforce op de auto is gegooid om ervoor te zorgen dat Verstappen ergens een voordeel heeft ten opzichte van de McLaren. Als het Oostenrijkse team dat niet had gedaan, was de achterstand nog veel groter.
"In de middensector zijn ze zo langzaam omdat ze gewoon met minder downforce rijden. Als we meer downforce toevoegen, verliezen we te veel op de rechte stukken, vooral in sector 1 en 3. En dan moet je gewoon een compromis vinden."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties