F1 Nieuws

Red Bull-topman moet Max Verstappen ondanks hevige kritiek teleurstellen voor 2025-seizoen

Red Bull-topman moet Max Verstappen ondanks hevige kritiek teleurstellen voor 2025-seizoen
BSR Agency
F1 Nieuws

Red Bull-topman moet Max Verstappen ondanks hevige kritiek teleurstellen voor 2025-seizoen

Red Bull-topman moet Max Verstappen ondanks hevige kritiek teleurstellen voor 2025-seizoen
BSR Agency

Red Bull-topman Pierre Waché heeft bij Motorsport.com laten weten dat zijn team aan engineers naar de kritiek van Max Verstappen zal luisteren wat betreft het ontwikkelen van een 'low-drag achtervleugel'. Afgelopen seizoen was Red Bull namelijk het enige team dat zonder een speciale achtervleugel reed op circuits zoals Monza of Las Vegas.

Tijdens de Grand Prix van Las Vegas zorgde Red Bull voor verbazing toen het met een ogenschijnlijk verkeerde achtervleugel reed. Van de vleugel was namelijk een flink stuk afgesneden om zo min mogelijk lucht tegen te houden op de lange rechte stukken van het Las Vegas Strip Circuit.

Red Bulls "handicap" 

Red Bull verloor echter een hoop tijd op de rechte stukken en al snel werd duidelijk dat het gerucht dat het team de verkeerde achtervleugel had meegenomen naar de straten van Las Vegas mogelijk waar was. In gesprek met Sky Sports zorgde Red Bull-teambaas Christian Horner destijds voor duidelijkheid.

"We hebben geen specifiek ontworpen vleugel voor zeer lage downforce, wat in principe hier en Monza mogelijk is. Ik bedoel, het geld dat nodig is om dat te maken binnen de kostenlimiet, je moet kiezen waar je het aan uitgeeft. Dus met de vleugel die we hebben, moet je uiteindelijk de vleugels trimmen om een topsnelheid te bereiken en dat is wat veel, heel veel teams hebben gedaan", aldus Horner.

Red Bull heeft dus geen speciale low-drag achtervleugel voor circuits zoals Monza of Las Vegas. Een "handicap", zo concludeerde Verstappen vorig seizoen. "Het voelt een beetje alsof we op deze manier twee raceweekenden weggooien. Je verliest absoluut te veel op de rechte stukken. We weten dat je met onze vleugel natuurlijk topsnelheid verliest, vooral met de DRS open. Het is een beetje een handicap."

Waché stelt Verstappen teleur

In gesprek met Motorsport.com laat Red Bulls technische man Waché weten dat zijn team aan engineers gaat kijken wat er mogelijk is wat betreft het ontwikkelen van een speciale low-drag achtervleugel. Echter, volgens Waché kan hij niets beloven en is het dus goed mogelijk dat de RB21 opnieuw geen speciale achtervleugel heeft.

"We zullen kijken wat we volgend seizoen kunnen doen en of we iets beters kunnen vinden. Ik wijs de opmerkingen van Max niet af door te zeggen 'we hebben er niet genoeg naar gekeken', maar het betekent niet per se dat we een betere oplossing zullen vinden. Ik denk dat er een marge is tussen zeggen 'de anderen hebben dat gedaan en het is beter' en onbevooroordeeld zijn", begon Waché zijn verhaal

"Ik ben het helemaal eens met dat laatste deel over onbevooroordeeld zijn. We moeten kijken naar wat de beste oplossing is voor onze auto. Als je een speciale vorm vindt voor Monza en Vegas, maar hij is een tiende langzamer, waarom zou je hem dan nemen?", aldus de Red Bull-topman.

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties