Lewis Hamilton en George Russell hadden in Australië voor het eerst zicht op een mogelijke overwinning. Het Britse duo stond aan het begin van de race op de eerste en tweede plaats, nadat ze allebei voorbij waren gegaan aan Max Verstappen. Maar het sprookje duurde niet lang.
Hamilton werd al snel ingehaald door Max Verstappen op het derde DRS-punt in Melbourne, waarna George Russell ook al moest al snel de strijd opgeven met een kapotte motor, die niet meer te herstellen is. Voor Mercedes bleef er aan het einde van de race niet meer over dan één podiumplaats, maar daar was Toto Wolff al ontzettend blij mee.
Tijdens de eerste twee races in Bahrein en Saoedi-Arabië leek dat namelijk al onmogelijk. Het is voor de Oostenrijker dan ook positief om te zien dat er vooruitgang zit in de prestaties van de W14.
"Wat de ontwikkeling van de auto betreft, is het bemoedigend om te zien dat we de auto binnen drie races veel beter begrijpen, we hebben een duidelijke richting bepaald waar we naartoe moeten en ik geloof dat we op de goede weg zijn. We moeten ons begrip consolideren en hopelijk kunnen we de komende races nog een stap maken", begint Wolff op de website van Mercedes.
Lees ook
Opnieuw geluiden over bijzondere transfer Lewis Hamilton: 'Als hij niet stopt, moet hij het daar proberen'
Günther Steiner slaat terug naar Toto Wolff: 'Als mijn vader er was...'
Komende races belangrijk voor Mercedes
Waar de eerste drie Grand Prix van het jaar bedoeld waren om de W14 beter te leren kennen, zijn de komende races juist belangrijk om de auto te ontwikkelen. Lewis Hamilton en George Russell zullen iedere race kleine updates op hun auto krijgen in de hoop telkens een stapje dichter bij Red Bull Racing te komen.
"We zullen de auto de komende races consequent upgraden en dat is iets om naar uit te kijken. Maar er bestaat niet zoiets als een magische kogel die de auto transformeert, en het gaat erom dat je realistisch bent met je verwachtingen. Hopelijk zien we een gestage verbetering", aldus Wolff.
Deze verbeteringen moeten dan komen in Azerbeidzjan, Miami en Imola, welke allemaal flink verschillen van elkaar: "Baku is een heel ander circuit. De snelheid op de rechte stukken is hoog en het is altijd een lastige race. Het circuit van Miami is ook een unieke uitdaging. Daar terugkeren is fantastisch, met veel marketing- en partneractiviteiten. En dan natuurlijk Imola, waar we de eerste triple-header van het seizoen beginnen", zo sloot de Oostenrijker af.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties