Voor fans van Max Verstappen ontstaat er vanaf 1 maart 2026 een groot gemis: de Verstappen-shop in het Limburgse Swalmen komt namelijk te verdwijnen en keert hoogstwaarschijnlijk nooit meer terug. De reden hiervoor is dat Verstappens management in zee is gegaan met het Amerikaanse sportbedrijf Fanatics, dat ook merchandise maakt voor de NFL, NBA en grote voetbalclubs wereldwijd.
Sinds 17 juni 2017 kunnen fans van Verstappen terecht in de Verstappen Shop in Swalmen. Na iets minder dan acht jaar komt er vanaf maart 2026 echter een einde aan de Max Verstappen Shop, zoals de winkel officieel door het leven gaat. "Die zal ergens begin volgend jaar gaan sluiten. Ik verwacht dat rond 1 maart de deuren dichtgaan", vertelde Verstappens manager Raymond Vermeulen aan De Limburger.
Dat de fysieke winkel vanaf volgend jaar zal verdwijnen en wordt vervangen door een online winkel zal voor veel fans als een grote teleurstelling voelen, ziet ook Vermeulen. "Het is toch een soort bedevaartsoord geworden voor de supporters."
De huidige eigenaar van de Verstappen-fanshop, Roger Hermans, is goed op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. "Die gaat van zijn pensioen genieten en zal als raadgever op het gebied van merchandise bij ons betrokken blijven. We gaan op goede voet uit elkaar", vertelde Vermeulen.
Lees ook
Helmut Marko baart opzien met explosieve uithaal naar Red Bull Racing en Christian Horner
Nico Rosberg en Lewis Hamilton moesten diep in de buidel tasten na eerste overwinning Max Verstappen
Max Verstappen krijgt concurrentie van F1-collega: nieuwe 'Franz Hermann' actief onder schuilnaam
Keuze voor Fanatics is simpel
Dat het management van Verstappen heeft gekozen om de Verstappen-fanshop te ontmantelen en in zee te gaan met Fanatics heeft als simpele reden dat het Amerikaanse concern "de allergrootste en allerbeste van de wereld" is. "Met een wereldwijde dekking. Dat is de schaalvergroting die we nastreven. Om de volgende stappen te maken", stelt Vermeulen.
Tenslotte laat Vermeulen weten dat er in de toekomst mogelijk nog fysieke winkels zullen komen waar Verstappens merchandise verkocht gaat worden. "Fanatics werkt vaker met concepten als pop-upstores. Dat is iets waar we nu naar gaan kijken."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties