De Red Bull RB21 van Max Verstappen is, ondanks de updates in Imola, nog altijd niet de auto waar de Nederlander op had gehoopt. Tijdens de laatste drie raceweekenden heeft Verstappen telkens wat nieuwe onderdelen op zijn auto gekregen, maar dat zorgt er nog altijd niet voor dat hij zich compleet op zijn gemak voelt met de Oostenrijkse bolide.
Dat werd duidelijk tijdens de vrije trainingen van vrijdag, waar de Red Bull nogal nerveus was aan de achterkant. Verstappen klaagde richting zijn team dat hij niet vertrouwde in de achterkant van zijn bolide en dat hij veel aan het glijden was. Dit maakte hij ook duidelijk door met zijn vuist uit frustratie tegen het stuur te slaan.
Maar hoe kan het dat de Red Bull RB21 nog altijd zo lastig te besturen is? De auto is de afgelopen weken stelselmatig verbeterd en er lijken geen grote balansproblemen te zijn, dus vragen veel fans zich af wat er dan wél mis is met de auto van Verstappen. Teambaas Christian Horner geeft op vrijdag uitleg bij Sky Sports F1, waarbij hij laat weten dat het vooral circuitspecifieke problemen zijn.
"Je ziet dat de coureurs moeite hebben om goed de bocht in te gaan, omdat ze tegenwoordig zo aero-afhankelijk zijn. We hebben natuurlijk op ieder circuit bochten, maar hier zijn ze wel vrij uniek. De baan evolueerde daarnaast erg snel en wij kregen op onze tweede set banden geen goede, vrije ronde."
Lees ook
Lando Norris blijft verbazen met opmerkingen over Red Bull
F1-teambaas verbiedt zijn coureurs Max Verstappen te imiteren
Nieuwe Pirelli-banden
Naast het feit dat Verstappen en teamgenoot Yuki Tsunoda dus moeite hebben met het insturen van de RB21, ziet Horner nog een reden voor de mindere prestaties van de Red Bull-auto. Bandenleverancier Pirelli heeft dit weekend namelijk een nieuw type band meegenomen, welke een stap zachter is dan we gewend zijn. De Red Bull vreet de banden zo snel op, waardoor ze aan het einde van de ronde te heet zijn geworden.
"Pirelli is hier voor zachtere [banden] gegaan... De meeste coureurs reden op een paar sets softs om de mediums te beschermen voor de race, dus dat zou nog interessant kunnen zijn.”
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties