F1 Nieuws

Ferrari-baas woedend op Formule 1 na problemen in Las Vegas: 'Alles is kapot'

Ferrari-baas woedend op Formule 1 na problemen in Las Vegas: 'Alles is kapot'
Ferrari F1 Media
F1 Nieuws

Ferrari-baas woedend op Formule 1 na problemen in Las Vegas: 'Alles is kapot'

Ferrari-baas woedend op Formule 1 na problemen in Las Vegas: 'Alles is kapot'
Ferrari F1 Media

Fred Vasseur, teambaas van Ferrari, is woedend op de organisatie van de Grand Prix van Las Vegas. Na slechts acht minuten werd de eerste vrije training al stilgelegd wegens een probleem met het circuit. Er waren putdeksels losgekomen.

Dit zorgde ervoor dat de eerste trainingssessie niet meer hervat kon worden, maar het ergste is dat er meerdere auto's met schade achterbleven. Esteban Ocon, Guanyu Zhou en Carlos Sainz hielden schade over door de putdeksels en bij twee van de drie is de schade ernstig.

Alpine had al te kennen gegeven dat het chassis van Esteban Ocon vervangen zou moeten worden, maar nu heeft ook Ferrari duidelijk gemaakt dat Carlos Sainz ook een nieuwe ondervloer nodig zal hebben. Maar dat is niet het enige. De complete Ferrari-bolide van de Spanjaard is naar de knoppen. Dat laat Fred Vasseur weten tijdens de persconferentie voor teambazen, welke gewoon doorging tussen de trainingen door.

"We hebben de hele monocoque beschadigd. Alles is kapot. De motor, de batterij, alles. In mijn ogen is dit echt onacceptabel", begint een woedende Vasseur. "Dit kost ons een vermogen. De dag voor Carlos is vernacheld en hij kan hoe dan ook niet meedoen in de tweede vrije training. Het is gewoon onacceptabel voor de Formule 1 wat er vandaag is gebeurd."

Martin Brundle vreest het ergste

Volgens Martin Brundle gaat er vandaag helemaal niet meer gereden worden. De commentator op Sky Sports en voormalig Formule 1-coureur, verwacht dat de FIA en F1 zo lang bezig zullen zijn met het controleren van het gehele circuit, dat het niet mogelijk is om de tweede sessie vandaag nog af te werken.

"Dat is het voor vandaag... Om dit te repareren moet alles eerst gecontroleerd worden. Dan moet het gemaakt worden, moet het opdrogen en moet het zeker zijn dat het niet weer los kan komen. Dat is een grote verantwoordelijkheid. Dit is een zéér, zéér groot probleem, zeker als er meerdere punten zijn waar dit is gebeurd op het circuit", aldus Brundle.

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties