Lewis Hamilton is inmiddels officieel Ferrari-coureur. De Brit heeft het avontuur bij Mercedes afgesloten met zes wereldkampioenschappen en hoopt bij Ferrari wederom succesvol te worden. Hamilton staat namelijk al sinds 2020 droog - als het gaat om het binnenhalen van titels - en dat had volgens hem te maken met de manier waarop de Mercedes-auto was opgezet.
In 2021 werd Hamilton nog verslagen door Max Verstappen en Red Bull Racing, maar een jaar later was het zijn eigen team dat hem van een kans op een achtste titel afhield. Mercedes ging compleet de mist in met de nieuwe reglementen en vooral de zitpositie van de coureurs was voor Hamilton een groot probleem. Hij had het gevoel dat hij te dicht op de voorkant van de auto zat, waardoor hij het gevoel met de achterkant van zijn bolide kwijt was geraakt.
Dat gevoel met de achterkant is essentieel voor de rijstijl van Hamilton, die zonder dat vertrouwen veel rondetijd zal missen. En dat heeft Ferrari inmiddels ook door, waardoor zij een eerste aanpassing hebben gedaan aan de Italiaanse bolide, waar Hamilton dit jaar gebruik van gaat maken.
Lees ook
Helmut Marko meent dat de Red Bull-motor niet zo dominant gaat zijn als die van Mercedes: '50 pk voorsprong'
Liam Lawson doet onthulling over Max Verstappen: 'Hij was er echt voor mij'
'Ferrari past zitpositie aan'
Volgens de Italiaanse tak van Motorsport.com heeft Ferrari er namelijk voor gekozen om de zitpositie van de coureurs ietwat naar achteren te plaatsen, waar Lewis Hamilton dus ontzettend blij mee zal zijn. Hetgeen waar hij zo over klaagde bij Mercedes, is nog voor zijn eerste meters in een Ferrari-auto al aangepakt. Daarmee zullen zijn opmerkingen van een jaar eerder hoogstwaarschijnlijk geen herhaling krijgen.
Tijdens de Grand Prix van Australië zei Hamilton namelijk het volgende: "We zitten dichter bij de voorwielen dan alle andere coureurs. Onze cockpit zit te dicht bij de voorkant. Als je rijdt, heb je het gevoel dat je op de voorwielen zit, wat een van de ergste gevoelens is als je in een auto rijdt", zo begon de Brit toentertijd.
"Als je thuis in je auto zou rijden en de wielen precies onder je benen zou zetten, zou je niet blij zijn als je de rotonde nadert. Het verandert gewoon de houding van de auto en hoe je de beweging waarneemt en het maakt het moeilijker om te voorspellen in vergelijking met wanneer je verder naar achteren zit en dichter bij het midden zit."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties