Volgens Red Bull-topman Helmut Marko heeft zijn team grote moeilijkheden gekend tijdens de ontwikkeling van de nieuwe RB18. De 2022-bolide, die een compleet andere filosofie hanteert, moet voor meer actie en eerlijkheid in de sport zorgen.
Het nieuwe Formule 1-seizoen gaat bijna van start en fans kunnen zich opmaken voor een heel spannend jaar. Althans, dat denkt de Formule 1 zelf. Want of de nieuwe regels het beoogde effect zullen hebben is nog maar zeer de vraag. Volgens Aston Martin-testcoureur Nico Hulkenberg verschillen de nieuwe auto's namelijk helemaal niet zoveel van de 2021-bolides. Als we de Formule 1 moeten geloven gaan de nieuwe bolides echter zorgen voor meer actie tussen de auto's en een gelijker speelveld voor de tien teams. Over precies tien dagen gaan de eerste drie 'testdagen' van start op het circuit in Barcelona. Testdagen tussen aanhalingstekens omdat de échte officiële testdagen pas van start gaan op het Bahrein International Circuit twee weken later.
Twee, drie grote problemen
In gesprek met de Kleine Zeitung laat de oud-Formule 1-coureur weten dat Red Bull tegen een aantal problemen aanliep tijdens de ontwikkeling van de nieuwe auto. Welke precieze problemen het waren, dat houdt de Oostenrijker echter liever voor zichzelf. "We hebben als team tegen twee of drie grote problemen aangekeken. Zoiets is te verwachten bij de grootste verandering qua regels in twintig jaar tijd. Alle nieuwe designs waren extra lastig om te implementeren in de nieuwe auto aangezien we het met minder geld moeten doen dit jaar", aldus de man uit Graz.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties