Red Bull-topman Helmut Marko heeft in gesprek met Sky Sports laten weten uitermate tevreden te zijn over de Grand Prix van Japan. Max Verstappen en Sergio Pérez kwamen immers als eerste en tweede over de streep. Toch zag de Oostenrijker een uitdaging voor Verstappen.
Net zoals afgelopen seizoen weet Red Bull de Formule 1 te domineren. De RB20 is dan 'maar' een evolutie van de dominante RB19, maar toch lijkt Verstappen er ieder raceweekend een schepje bovenop te doen.
Ook tijdens de Grand Prix van Japan van afgelopen weekend liet de Nederlander immers weer zien dat hij momenteel de beste en sterkste coureur van het Formule 1-veld is.
Marko is tevreden
Ook Marko zag Verstappen excelleren tijdens de Japanse GP. Tijdens een interview met het Britse Sky Sports laat de Oostenrijkse oud-coureur zich uit over de race van zijn oogappel. Ook laat Marko het een en ander los over de race van Sergio Pérez.
"Het (de race in Japan, red.) was prachtig, omdat we volgens mij vanaf het eerste moment hebben gedomineerd. De pitstops waren perfect en er waren zelfs drie stops in twee seconden tijd. Ook de strategie en de gehele set-up hadden we continu onder controle. Verder reed ook Sergio zelfverzekerd op een tweede stek. We zijn dan ook heel, heel erg tevreden," zo trapt Marko af.
Uitdaging voor Verstappen
Uiteindelijk wist Verstappen er ook nog met de snelste raceronde vandoor te gaan. Hierdoor mag de Nederlander één extra WK-punt bijschrijven. "De snelste raceronde pakken op oude, versleten banden. Dat was een psychologische uitdaging voor Max zou ik zeggen. Dat laat ook zien wat er allemaal mogelijk is," vervolgt Marko zijn verhaal in gesprek met Sky Sports.
Nieuwe onderdelen RB20
Voor het raceweekend in Japan bracht Red Bull een gloednieuw pakket aan onderdelen mee. Marko dacht daarom dat Verstappen niet zó dominant zou zijn op het circuit van Suzuka. Doordat er een training letterlijk en figuurlijk in het water viel kon het team namelijk niet de échte werking van de updates meten.
"We kwamen met een relatief grote update op de proppen en er viel een training in het water. Hierdoor ontbrak er voor ons tijd om aan de set-up te werken. Dan heb je nog de baantemperatuur, want die lag op zondag zo'n veertien graden hoger (dan tijdens de rest van het weekend, red.).
Met de gevoelige banden en de conditie van de auto zorgt dat voor een enorm verschil. Voorafgaand aan de race hebben we het een en ander aangepast aan de voorvleugel, maar Max zei dat er iets te veel was veranderd en dus hebben we dat teruggedraaid bij een pitstop. We hebben goed gehandeld in alle omstandigheden," aldus de Oostenrijkse Red Bull-topman.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties