McLaren heeft een speciale update geïntroduceerd in Canada. Het Britse team reed in de eerste vrije training met een aangepaste voor- en achtervleugel, waarbij ook de voorwielophanging een flinke aanpassing had gekregen. Dat laatste moet volgens Lando Norris zorgen voor een betere balans in de kwalificatie, waar de MCL39 nog weleens problemen mee heeft, maar ook de nieuwe voorvleugel zal de concurrentie aan het denken zetten.
In Spanje heeft de FIA een regelwijziging naar het circuit gebracht, waarmee de tests voor de voorvleugels een stuk strenger zijn geworden. McLaren was één van de weinige teams die geen aanpassing heeft hoeven maken aan hun vleugel, maar in Canada brengt het team uit Woking toch een nieuwe voorvleugel voor de MCL39.
En die nieuwe voorvleugel heeft een unieke vorm, is gebleken tijdens de eerste training in Montreal. Het team van Lando Norris en Oscar Piastri heeft namelijk een aantal 'zeemeermin-staarten' toegevoegd aan de wing-end plate - zoals in het FIA-document staat over de updates van McLaren. Bekijk hieronder hoe deze nieuwe vleugel eruit ziet:

Lees ook
Max Verstappen ontvangt verschrikkelijk nieuws vanuit Red Bull: belangrijke pion stapt over
Ted Kravitz komt met harde reactie op woordenwisseling met Max Verstappen: 'Hij maakte het negatief...'
Wat is het voordeel?
De nieuwe vleugel van McLaren zal al vele uren in de windtunnel hebben gedraaid, maar het ware effect van de 'zeemeermin-staarten' zal op het circuit pas naar voren komen. Tijdens VT1 leek het nog niet heel geweldig te werken, aangezien Lando Norris niet verder kwam dan P7, terwijl Oscar Piastri op de veertiende plek eindigde. Om 23:00 Nederlandse tijd vindt de tweede training plaats in Canada.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties