Het team van Red Bull heeft enkele grote updates meegenomen naar de Grand Prix van Azerbeidzjan. Daarmee hoopt de Oostenrijkse formatie beter voor de dag te komen dan in Monza het geval was.
Voor Red Bull verliep de Grand Prix van Italië erg matig. In de kwalificatie kwamen Max Verstappen en Sergio Pérez namelijk bijna zeven tienden tekort op polesitter Lando Norris en in de race kwamen de beide Red Bull-coureurs niet verder dan een schamele zesde en achtste plaats, zo'n 38 en 54 seconden achter racewinnaar Charles Leclerc.
Lees ook
Video: De reactie van Max Verstappen op de komst van Rocco Coronel naar Red Bull
Max Verstappen zorgt voor duidelijkheid na gerucht over Red Bull RB20
'Mondelinge overeenkomst tussen Toto Wolff en Jos Verstappen over toekomst Max Verstappen'
Red Bull werkt hard in aanloop naar GP Azerbeidzjan
Er is dan ook werk aan de winkel bij Red Bull, iets wat het team ter harte lijkt te hebben genomen na afloop van de Grote Prijs van Italië. Zo vertelden Verstappen en Pérez dat ze beide in de simulator hebben gezeten om het raceweekend in Azerbeidzjan zo goed voorbereid mogelijk te beginnen.
"Ik ben deze week bij het team in de fabriek geweest. Ik heb in de aanloop naar de Grand Prix van Azerbeidzjan en Singapore in de simulator gezeten. Monza was een zware race voor ons en onze prioriteit is dan ook om onze vorm terug te vinden. We willen altijd competitiever zijn en het team heeft hard gewerkt om de problemen van de afgelopen races te verbeteren", vertelde Verstappen.
"Max en ik hebben samen met het team in de fabriek gekeken hoe we de problemen met de auto kunnen oplossen. We zullen het als team moeten doen om terug te komen waar we thuishoren op de grid. We hebben er alle vertrouwen in dat we de goede kant op gaan", zei Pérez.
Update in beeld
Dat Verstappen en Pérez zoveel uren in de simulator hebben doorgebracht, lijkt een reden te hebben. Red Bull heeft namelijk een flinke update meegenomen naar de Grand Prix van Azerbeidzjan. Onder meer de vloer en diffuser zijn aangepakt.
Zelf laat Red Bull weten dat de "geometrie van de vloertunnel subtiel is aangepast door de oppervlakken plaatselijk te verhogen of verlagen." Verder zijn er ook "veranderingen toegepast om de drukgradiënten langs de vloer te verbeteren om de stroming lokaal en stroomafwaarts in alle omstandigheden te verbeteren."
Bekijk hieronder een foto van de hernieuwde diffuser op de bolide van Verstappen en Pérez:
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties