McLaren-coureur Lando Norris is nog altijd van mening dat de MCL39 waar hij dit jaar gebruik van maakt, niet makkelijk te besturen is. De auto van Norris lijkt op het eerste oog perfect te werken onder elke omstandigheid en is vooral op het gebied van bandenmanagement een klasse apart in de Formule 1. Maar toch is Norris niet geheel tevreden.
Tijdens het Grand Prix-weekend in China, waar Norris zijn zesde zege in de koningsklasse van de autosport kan behalen, laat de Brit weten dat zijn rijstijl niet past bij hoe de MCL39 bestuurd wil worden. Hij is tevreden over de snelheid van zijn auto, maar kan niet zeggen dat hij heel comfortabel achter het stuur zit.
Ook in Australië, waar Norris een straatlengte voorsprong had op de rest van het veld in de kwalificatie en in racepace, was de MCL39 maar een lastige auto om te besturen. Hij heeft de hoop dan ook maar opgegeven dat hij ooit een auto gaat rijden die past bij zijn rijstijl.
"Over het algemeen mag ik niet klagen. Onze auto presteert goed, maar is nog steeds extreem moeilijk om mee te rijden. Hij past nog steeds helemaal niet bij mijn rijstijl. Maar ik denk dat ik bijna op het punt ben aangekomen, dat ik gewoon accepteer dat je geen perfecte auto kunt hebben die naadloos aansluit op je eigen stijl", zo zei Norris in Shanghai.
Lees ook
McLaren niet op één lijn met concurrenten: ander verloop F1-seizoen verwacht
Lewis Hamilton haalt uit naar Max Verstappen wegens 'misbruik': 'Die arme man...'
Verstappen gelooft Norris niet
Als Max Verstappen met deze uitspraken van Norris geconfronteerd wordt door De Telegraaf laat de Limburger weten dat hij zijn goede vriend niet gelooft. Norris maakt dit jaar gebruik van zo'n goede auto, dat hij niet serieus kan zeggen dat deze zo lastig te besturen is, zeker niet als je kijkt dat de McLaren-coureurs bijna geen last hebben van vervelende 'snaps', iets wat de RB20 heel veel had.
"Over welke auto had hij het, over zijn eigen auto? Weet je zeker dat hij geen grapje maakte? McLaren is heel sterk, ik heb er veel respect voor wat ze daar hebben gedaan. Vorig seizoen al, en nu weer. Die auto is heel allround, op elk type circuit snel. Maar hoe groot het gat is, is nu nog moeilijk te zeggen. Het is ook lastig om verschillende scenario’s met elkaar te vergelijken. Vorig jaar was ik aan het begin ook aan het klagen over mijn auto, maar toen wonnen we nog wel", aldus Max.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties