Max Verstappen heeft aangegeven niet blij te zijn met de nieuwe regels vanuit de FIA als het gaat om het stilstaan in de pitstraat. Dat heeft de FIA namelijk onlangs verboden, maar de nieuwe oplossing - die de rijders nagenoeg zelf hebben bedacht - zorgt alleen maar voor meer gevaren.
In Singapore stond Verstappen stil aan het einde van de pitstraat om een gat te creëren. De FIA liet toen weten dat een dergelijke actie in de toekomst niet meer zou worden getolereerd. Sindsdien mogen coureurs dan ook enkel op een langzaam tempo richting het einde van de pitstraat rijden.
Lees ook
Toto Wolff sluit mogelijke lobby van Mercedes tegen Red Bull niet uit
Lando Norris komt met prachtig compliment voor Max Verstappen na Sprint in Brazilië
Gevaarlijke situaties
Dit zorgt echter voor gevaarlijke situaties, zo werd goed duidelijk tijdens de kwalificatiesessie van afgelopen vrijdag. Toen reden er namelijk meerdere coureurs langzaam in de pitstraat waardoor Verstappen over het gras aan ze voorbij moest rijden.
"Dit is ronduit verschrikkelijk, want op deze baan is de pitstraat erg lang en staan er muren aan elke kant. Als we doorgaan met deze regel, dan moeten we op sommige circuits heel langzaam rijden terwijl andere coureurs met 300 kilometer per uur langs komen rijden. Dat is extreem gevaarlijk. Wat mij betreft werkt dit dan ook totaal niet en zorgt het alleen maar voor meer problemen", zo begint Verstappen.
Onbegrip
Volgens Verstappen zorgt de FIA er met al haar regels alleen maar voor dat ze meer werk hebben na afloop van een sessie. Iedere training of kwalificatie moeten er namelijk meerdere coureurs naar de stewards om zich te gaan verantwoorden voor hun acties.
"Kijk naar wat er dit weekend gebeurde. Meerdere coureurs moesten over het gras rijden, waaronder ikzelf, om aan andere coureurs voorbij te gaan. Het was gewoon een zooitje. Iedere kwalificatie zijn er zes tot acht coureurs die zich moeten gaan melden omdat ze te langzaam reden. Ik begrijp niet wat ze (de FIA, red.) hiermee willen bereiken", aldus Verstappen.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties