F1 Nieuws

Nieuwe Verstappen-concurrent zet grote stap met oog op 2026

683fe5cac779b
Eibner Pressefoto/Memmler/BSR Agency
F1 Nieuws

Nieuwe Verstappen-concurrent zet grote stap met oog op 2026

683fe5cac779b
Eibner Pressefoto/Memmler/BSR Agency

Het team van Cadillac, dat in 2026 zal toetreden tot de Formule 1-grid, heeft in een statement laten weten dat het in zee is gegaan met het Amerikaanse kledingmerk Tommy Hilfiger. Het merk was voorheen ook al actief in de Formule 1 toen het onder meer Mercedes sponsorde en voorzag van merchandise.

Het team van Cadillac werkt momenteel hard aan de auto voor aankomend seizoen, maar naast de werkzaamheden in de fabriek in Silverstone timmert Cadillac ook elders aan de weg om aankomend seizoen tot een succes te maken. Zo heeft de Amerikaanse renstal wereldkundig gemaakt vanaf aankomend seizoen samen te gaan werken met Tommy Hilfiger.

Het Amerikaanse kledingmerk zal Cadillac voorzien van teamkleding en merchandise, maar het logo van het wereldbekende merk zal ook te zien zijn op de auto van Cadillac, alsook de pakken en helmen van de twee coureurs. Tot op heden heeft Cadillac nog geen duidelijkheid verschaft over wie er aankomend seizoen zal rijden voor het team, al is de oud-teamgenoot van Max Verstappen Sergio Pérez naar verluidt een grote kanshebber.

Tommy Hilfiger spreekt van "een gedurfd nieuw tijdperk"

Tommy Hilfiger was erg blij met de samenwerking met Cadillac. "Twee iconen. Eén visie. Een gedurfd nieuw tijdperk voor de Amerikaanse motorsport. We zijn trots om ons Formule 1-verhaal voort te zetten samen met TWG Motorsports en Cadillac. We delen een visie om het erfgoed van de F1 te eren en tegelijkertijd vooruit te helpen – we vieren waar we vandaan komen en bedenken opnieuw waar we naartoe kunnen gaan. Nu de sport wereldwijd steeds populairder wordt, is er geen beter moment om groot te dromen en de wereld te laten zien wat een Amerikaans team kan betekenen voor de grid."

"Nieuwe visie"

Ook de teambaas van Cadillac, Graeme Lowdon, was erg te spreken over de aankondiging. "Wij zijn een Amerikaans team dat een van de meest iconische Amerikaanse merken aller tijden vertegenwoordigt. Ook Tommy Hilfiger is een Amerikaans icoon en de erfenis van het merk in de Formule 1 is ongeëvenaard. Nu we een gedurfde nieuwe visie naar de paddock brengen, weerspiegelt deze samenwerking echt de geest van wat we aan het opbouwen zijn. Samen racen we niet alleen, maar stimuleren we ook innovatie die de toekomst van zowel entertainment als techniek zal bepalen."

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties