Red Bull Racing-coureur Sergio Pérez werd niet voorbijgelaten door Max Verstappen, tijdens de Grand Prix van São Paulo, terwijl Pérez in gevecht is met Charles Leclerc voor de tweede plaats in het kampioenschap. Na de race was iedereen verbaasd over het feit dat Verstappen zijn teamgenoot niet voorbij liet, aangezien hij de titel al binnen heeft.
Volgens Verstappen had hij zo zijn redenen en Erik van Haren, journalist van De Telegraaf (met erg goede bronnen binnen Red Bull Racing), wist te melden dat het ging om een opzettelijke crash van Pérez in Monaco. De Mexicaan zou in zijn laatste run in Q3 met opzet in de muur zijn gereden, om er zo voor te zorgen dat hij in ieder geval vóór Verstappen van start kon gaan. Op dat moment was Pérez namelijk nog vol in gevecht voor het kampioenschap, aangezien de Limburger een uitvalbeurt meer had gehad.
Behandeling gaspedaal laatste run Q3
Tijdens de laatste run in Q3 zou Pérez een opzettelijke crash hebben begaan en als we naar de 'throttle input' luisteren, is te horen dat Pérez inderdaad erg hard op zijn gaspedaal trapt, als hij midden in bocht 8 zit. Beluister het hieronder
Vergelijk met eerste run in Q3
Om er zeker van te zijn dat Pérez daadwerkelijk te lomp op zijn gaspedaal trapte in zijn laatste run, hebben we ook zijn throttle input van zijn eerste run in Q3 beluisterd. Hierop is te horen dat er totaal géén gas wordt gegeven in de bocht, wat later wél gebeurde. Beluister ook dit hieronder:
Conclusie: lastig te bewijzen, maar wel verdacht
Het is lastig te bewijzen dat Sergio Pérez daadwerkelijk vals heeft gespeeld in Monaco, door met opzet te crashen in zijn laatste run in Q3, waardoor hij uiteindelijk de race voor Verstappen wist te winnen. Wat wel duidelijk is, is dat de behandeling van zijn gaspedaal onwijs verdacht is en dat hij genoeg uit te leggen zal hebben aan de FIA...
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties