Volgens Karun Chandhok heeft Mercedes nog een lange weg te gaan voor ze weer terugkeren op het niveau waar ze zich een aantal jaar geleden bevonden. Tussen 2014 en 2020 domineerde het Duitse team de Formule 1, maar van die dominante periode is weinig meer over. De laatste overwinning van Mercedes dateert van zondag 13 november 2022.
Tijdens de Grand Prix van Brazilië in 2022 wist George Russell als winnaar over de streep te komen. Teamgenoot Lewis Hamilton weet al sinds de GP van Saoedi-Arabië in 2021 niet meer wat winnen is en Chandhok denkt dat hier niet snel verandering in gaat komen. In Australië eindigde Mercedes de race met nul punten, door een motorprobleem bij Hamilton en een crash van George Russell.
Maar of de coureurs nou wel of niet gefinisht waren, was het resultaat hoe dan ook teleurstellend geweest. De W15 is, net als zijn twee voorganger, simpelweg niet goed genoeg, waardoor sommigen zich afvragen of de beleidsbepalers bij Mercedes goed genoeg zijn om hun plek te mogen behouden.
Voormalig Formule 1-coureur Hans Joachim Stuck is van mening dat het tijd is om technisch directeur James Allison weg te sturen bij Mercedes en de Duitser meent dat - als Toto Wolff niet mede-eigenaar was geweest van het Mercedes F1-team - hij ook op de schopstoel zou zitten. Maar hier kan Karun Chandhok zich niet in vinden.
Lees ook
Het tijdenoverzicht voor de Formule 1 Grand Prix van Japan
Verstappen-concurrent Norris ziet strijd losbarsten: 'Hij gaat mij pushen'
Chandhok adviseert Wolff bij Red Bull te shoppen
De Sky Sports-analist en voormalig F1-coureur heeft het gevoel dat het ontslaan van Toto Wolff en James Allison geen enkele zin heeft, omdat zij niet de schuldigen zijn van de dramatisch vorm van Mercedes. De Indiër denkt dat het veel handiger is om beter personeel weg te halen bij de concurrenten en hij adviseert Toto Wolff dan ook om bij Red Bull te shoppen.
"Ik denk niet dat je één persoon in het team als schuldige aan kan wijzen. Toto Wolff en James Allison zijn de uiteindelijke leiders van het team en dragen daarom een grotere verantwoordelijkheid voor de algehele prestaties dan mensen in individuele afdelingen, maar zij zijn niet degenen die de auto tekenen. Ik denk niet dat het ontslaan van Toto of James het probleem zal oplossen", begint Chandhok op Sky.
"Wat ze moeten doen is begrijpen wat Red Bull goed heeft gedaan en hoe Red Bull in staat is geweest om deze verbazingwekkende prestaties in dit regeltijdperk te behalen. Het zou een antwoord kunnen zijn dat ze wat personeel weg gaan halen bij Red Bull. Dat is waar Toto en James naar moeten gaan kijken. Het gaat erom dat ze de juiste mensen in het team krijgen."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties