F1 Nieuws

Technisch directeur Red Bull doet onthulling: 'Dan wordt Max niet blij'

Max Verstappen tijdens de race in Spanje
BSR Agency
F1 Nieuws

Technisch directeur Red Bull doet onthulling: 'Dan wordt Max niet blij'

Max Verstappen tijdens de race in Spanje
BSR Agency

Moet Max Verstappen in de Racing Bulls-bolide gezet worden voor de rest van het 2025 F1-seizoen? Dat is een vraag die de laatste maanden veelal is opgegooid door fans van de viervoudig wereldkampioen. De auto van het zusterteam van Red Bull lijkt een stuk makkelijker te besturen te zijn en dat is ook te zien aan de punten die er worden gehaald bij het team uit Faenza.

Isack Hadjar heeft dit seizoen namelijk al 21 punten weten te scoren, waardoor hij momenteel op de negende plaats in het kampioenschap staat. Daarentegen wist Yuki Tsunoda, die sinds de Grand Prix van Japan voor het hoofdteam van Red Bull rijdt, slechts zeven punten binnen te halen voor het Oostenrijkse team.

Het laat zien hoe lastig de RB21 te besturen is, terwijl de Racing Bulls-auto een stuk beter op het asfalt lijkt te liggen. Niet alleen Hadjar, maar ook Liam Lawson - die bij Red Bull volledig door het ijs zakte - lijkt zich beter te kunnen uiten in de Italiaanse bolide. En dat zorgt voor de vraag of het hoofdteam niet wat meer moet leren van Racing Bulls en de auto wellicht ook makkelijker bestuurbaar moet maken, zodat Verstappen en zijn teamgenoot meer prestaties kunnen leveren.

Red Bull RB21 wordt geen VCARB-02

Die vraag werd door RacingNews365 ook aan Pierre Waché gesteld, de technisch directeur van Red Bull Racing. Maar de Fransman schoot dat idee al snel af, omdat hij weet dat Verstappen daar niet blij van zou worden. De auto makkelijker bestuurbaar maken, betekent namelijk prestaties inleveren en dat is iets wat de Nederlander absoluut níét wil.

"Ik weet niet zeker of we een VCARB [afkorting Visa Cash App Racing Bulls, red.] willen maken. We kunnen dingen leren, maar als we dat aan Max zouden geven, weet ik niet zeker of hij daar blij mee zou zijn. Hij is onze belangrijkste troef op het gebied van prestaties. [We willen niet] het totale potentieel van de auto verminderen om hem makkelijker te maken."

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties