Na de teleurstellende eerste vrije training voor Max Verstappen en Red Bull Racing zal de viervoudig wereldkampioen hopen dat de tweede training op Circuit Silverstone hem beter gezind is. Het team van de Nederlander doet er in ieder geval alles aan om ervoor te zorgen dat zijn Red Bull RB21 goed voor de dag komt dit raceweekend, waardoor ze weer een wijziging hebben doorgevoerd aan zijn auto.
Voor VT2 heeft Verstappen een andere achtervleugel gekregen dan hij in de eerste training gebruikte. De nieuwe vleugel van Verstappen had een wat lager profiel, waardoor de Limburger meer topsnelheid heeft, maar ook wat minder downforce. In eerste instantie leek dat een goede oplossing te zijn voor de problemen aan zijn auto, aangezien de eerste ronde van Max op de mediums in VT2 helemaal niet zo verkeerd was.
De regerend kampioen kwam tot een tijd van slechts een halve tiende langzamer dan die van Lewis Hamilton, waarbij hij alleen in de laatste sector tijd verloor op de Brit - die tot dan toe de beste tijd van de sessie had staan. Een veelbelovend begin voor Red Bull, maar die hoop duurde slechts van korte duur. Nog geen tien minuten later begon Verstappen namelijk alweer te klagen over zijn RB21.
Red Bull-auto nog altijd niet goed genoeg
Beelden uit VT1 toonden aan hoe lastig de Red Bull RB21 te besturen was voor Max Verstappen. Op social media werd de bolide uit Milton Keynes vergeleken met een winkelkarretje, aangezien de voorkant van de auto totaal niet leek te reageren op input van Verstappen. En ook in de tweede training was dat het geval, merkte Max op.
Over de radio meldde hij aan race-engineer Gianpiero Lambiase, die dit weekend weer terug is aan de pitmuur, dat het team moest kijken naar de beelden in de hoge snelheidsbochten. Volgens Verstappen reageerden zijn voorbanden daar helemaal niet op zijn stuurbewegingen, waardoor hij ook snel weer naar binnen kwam en tot dan toe de negende tijd had genoteerd - wederom achter een Racing Bulls-auto.
Ook Williams-coureur Carlos Sainz leek wat moeite te hebben met zijn auto, waarbij hij een spin kende in Luffield, waarna hij bijna tegen de Ferrari van Lewis Hamilton knalde, die ternauwernood weg kon komen van de op hol geslagen Williams-bolide.
Lees ook
Red Bull-insider heeft slecht nieuws voor Max Verstappen over langverwachte update
Christian Horner onthult 'plan b' van Red Bull als Max Verstappen vertrekt
Lando Norris wederom de benchmark
Waar Max Verstappen flink aan het balen was dat hij weer gebruik moest maken van zijn Red Bull, zal er bij Lando Norris een grote glimlach onder zijn helm te zien zijn geweest. De thuiscoureur, die dit weekend een uitverkocht LandoLand heeft [zijn eigen fan-tribune], wist een magistrale ronde te rijden en naar een tijd van 1:25.816 te gaan.
Daarmee was hij in eerste instantie bijna vier tienden sneller dan de rest van het veld, maar na verbeteringen vanuit Ferrari keek Charles Leclerc uiteindelijk op een achterstand van meer dan twee tienden op de zevenvoudig Grand Prix-winnaar. Ook Lewis Hamilton kwam niet aan de tijd van Norris en bleef op drie tienden van de nummer één positie.
In eerste instantie moest Max Verstappen héél veel tijd op Norris toegeven, waarbij hij niet verder kwam dan een achtste positie op acht tienden van de Brit. Daarmee was de Red Bull-coureur wederom langzamer dan een Racing Bulls-auto. Echter wist Max in zijn tweede run op de zachte banden zijn tijd te verbeteren. Hij ging hiermee naar P5, maar alsnog was dat een halve seconde langzamer dan Norris eerder in de sessie voor elkaar wist te krijgen.
Aan het einde van de training was het uiteraard tijd voor de lange runs, waarin nogmaals duidelijk werd hoe ontevreden Max Verstappen met zijn Red Bull was. De Nederlander kreeg van race-engineer Gianpiero Lambiase te horen dat zijn radio niet heel duidelijk te horen was, waarna de coureur zei: 'Ja, gelukkig ook maar...' - waarmee hij aantoonde dat hij anders vervelende berichten voor zijn team zou hebben.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties