De reden van de slechte start van Max Verstappen in Turkije, was hoogstwaarschijnlijk vanwege zijn Honda-motor. Verstappen, Albon, Gasly en Kvyat hadden alle vier een mindere start, omdat de Japanse krachtbron 'in z'n één' moest starten.
Mercedes-, Ferrari- en Renault-aangedreven motoren konden gewoon in de tweede versnelling starten, wat gebruikelijk is in de regen en zéker op een gladde baan als in Istanbul. Doordat je in een hogere versnelling staat, is de kans op wielspin een stuk kleiner.
Helaas kan de Honda-motor het niet aan om weg te komen in de tweede versnelling, waardoor de Red Bull- en AlphaTauri-coureurs genoodzaakt waren om in z'n één weg te rijden. Dit zorgde voor veel wielspin en dus een slechte start. Honda heeft haar startproblemen uit 2019 blijkbaar nog steeds niet helemaal onder controle.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties