Waar Mercedes in Barcelona een goede indruk maakte, is het team dit momentum in Sakhir compleet verloren. Op donderdag kwamen de Zilverpijlen met een revolutionair 'sidepodloos' design op de proppen, maar tot dusver heeft de nieuwe W13B nog niet zijn vruchten afgeworpen.
Mercedes die het zwaar heeft tijdens de testdagen is geen reden tot paniek. Het team doet namelijk al sinds jaar en dag aan sandbagging waardoor concurrenten niet meteen opkijken van slechte resultaten. Echter, in Bahrein maakte de normaal op rails liggende Mercedes een zeer onstabiele indruk in de bochten. Ook op het rechte stuk ging er het een en ander mis voor de renstal uit Brackley. De W13B lijkt als een van enige teams nog steeds veel last te hebben van het zogenaamde porpoising. Hierbij stuitert de auto op het rechte stuk wat voor veel ongemak zorgt bij zowel coureur als materiaal.
Grootste struikelblok
Volgens Wolff is het porpoising ook meteen het grootste struikelblok van zijn team. Want waar andere teams zoals Ferrari en Red Bull het probleem redelijk onder controle lijken te hebben, is dat bij Mercedes allerminst het geval. Samen met de Alpine van Ocon en Alonso gaat de Mercedes W13B het meeste op en neer op de rechte stukken.
"Op dit moment stuiteren we enorm en dat moeten we onder controle zien te krijgen. Iedere keer komt de auto tegen het asfalt en hierdoor gaan we langzamer", zegt Wolff. "Zoiets hebben we eerder nog nooit meegemaakt", sluit de Oostenrijker bezorgd af in gesprek met OE24. Komend weekend gaan we zien of Mercedes het probleem ook daadwerkelijk onder controle heeft weten te krijgen. Op 20 maart om 16:00 uur Nederlandse tijd gaat de Grand Prix van Bahrein namelijk van start. De wedstrijd is te volgen bij Viaplay of in de F1 TV-app.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties