De Grand Prix van Groot-Brittannië was niet alleen voor Mercedes een eye-opener. Ook Ferrari kreeg de deksel vol op de neus. De Italianen waren op de Red Bull Ring nog het beste team na Red Bull Racing, maar in Silverstone vielen ze ver terug.
Leclerc en Sainz kwalificeerden redelijk sterk voor de start van de race. Het Ferrari-duo mochten vanaf plek vijf en zes starten, maar aan het einde van de Grand Prix was er niet veel meer over van de positieve gevoelens van na de kwalificatie.
Ferrari eindigde op de negende en tiende positie, mede door een compleet verkeerde strategie en het feit dat de auto gewoon niet snel genoeg was. Charles Leclerc liet aan Sky Sports weten dat hij geschrokken is van de snelheid van de SF-23.
"We wisten bij aanvang van het weekend dat het een lastig weekend zou worden, maar zeker niet in deze mate. In de kwalificatie was het iets beter dan we hadden verwacht, in de race was het slechter dan we hadden verwacht, dus daar moeten we aan werken", zo begint Leclerc.
Lees ook
Martin Brundle maakt zich niet populair in Engeland na uitspraak over Max Verstappen
Nyck de Vries is klaar bij AlphaTauri: 'Beslissing is genomen'
Leclerc legt terugval uit
Hoe kan Ferrari met beide auto's zo ver terugzakken? Volgens Leclerc had dat twee redenen: de strategie was - wederom- verkeerd en de auto was simpelweg langzamer dan de teams die voor ze geëindigd zijn. Maar waarom Ferrari alweer een verkeerde strategie gebruikte, snapt Leclerc nog steeds niet.
"We hadden niet veel degradatie [van de banden], maar het tempo van de auto was er niet. We hadden het moeilijk in het eerste deel van de race - in de eerste stint waren Mercedes en McLaren echt snel, Mercedes op de softs met George Russell was erg snel. Ik slaagde erin om hem achter me te houden en daarna weet ik niet wat er gebeurde, ik weet niet waarom we zo vroeg [van banden wisselden], maar ik heb er geen volledig beeld van", zegt de Monegask.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties