Red Bull-teambaas Christian Horner heeft voor de camera van F1 TV laten weten waar de problemen met de RB20 op het Las Vegas Strip Circuit precies vandaan komen. Volgens Horner heeft alles te maken met de buiten- en baantemperatuur en de grip die de Pirelli-banden hebben op de baan, compleet iets anders dan wat een journalist van Auto, Motor und Sport wist te melden.
Het team van Red Bull kent tot op heden een lastig weekend in de straten van Las Vegas. Met name op de rechte stukken verliest de RB20 van Max Verstappen en Sergio Pérez een hoop tijd op de concurrentie. Als reden daarvoor wijst Auto, Motor und Sport-journalist Joel Lischka de achtervleugel van de RB20 aan. Volgens de journalist heeft de Oostenrijkse formatie namelijk een verkeerde achtervleugel meegenomen naar het raceweekend in Sin City.
Daardoor zouden Verstappen en Pérez volgens Lischka's bronnen in de paddock zes tienden van een seconden inleveren op de concurrentie op de rechte stukken. De enige oplossing om dit euvel te verhelpen is volgens Lischka om morgenvroeg een nieuwe achtervleugel te laten invliegen vanuit Red Bulls fabriek in Milton Keynes.
"Red Bull heeft een groot probleem, zo horen we uit de paddock. Op de rechte stukken verliest de RB20 van Max Verstappen en Sergio Perez zes tienden van een seconde. Het team heeft de verkeerde achtervleugel ingepakt voor Vegas. Die is te steil en om dit te corrigeren zouden ze morgenochtend een vlakkere versie uit Engeland moeten laten overvliegen", aldus de Auto, Motor und Sport-journalist.
Lees ook
Uitslag tweede vrije training F1 Grand Prix Las Vegas 2024
'Red Bull heeft groot probleem in Las Vegas en moet nieuwe onderdelen uit Engeland laten overvliegen'
Horner geeft duidelijke reden voor achterstand Red Bull in Las Vegas
Red Bull-teambaas Horner laat echter weten dat de reden voor de achterstand van Red Bull ten opzichte van de andere teams hem in iets anders zit, namelijk de baan- en buitentemperatuur en de hoeveelheid grip die de banden daardoor hebben.
"Waar is de snelheid? Het draait om de banden en de temperatuur, dat zijn de twee kritieke elementen tot op heden. Tijdens de korte run zaten we niet in de juiste window met de banden en kregen we ze nooit echt aan de praat. In de lange run werkt de auto prima. We hebben natuurlijk wat andere problemen die we moeten oplossen, maar daar hebben de anderen ook last van. Op de korte run kregen de banden gewoon echt niet aan de praat", aldus Horner bij F1 TV.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties