Max Verstappen en Liam Lawson nemen dit jaar plaats in de Red Bull RB21, waar de Nederlander mee hoopt zijn vijfde achtereenvolgende titel mee te behalen. Echter hadden de fans wat vragen over de nieuwe Oostenrijkse bolide, zeker nadat de shakedown plaats had gevonden op het Bahrain International Circuit.
Een dag voor de start van de testdagen in Bahrein stapten Max Verstappen en zijn nieuwe teamgenoot voor het eerst in de RB21 en aan het einde van die dag arriveerden er wat foto's van hun nieuwe strijdwapen. Die foto's zorgden voor nogal wat vraagtekens bij de fans, aangezien de RB21 identiek leek aan de RB20 die in Abu Dhabi werd gebruikt.
Op de persconferentie in Bahrein, tussen de ochtend- en middagsessie van de eerste testdag, heeft Christian Horner antwoord gegeven op deze vragen. Volgens de Brit is het inderdaad lastig om de RB20 en de RB21 op het eerste oog uit elkaar te houden, maar er zijn toch duidelijke verschillen met de auto van vorig seizoen.
"We hebben een goede winter gehad, we hebben ons goed voorbereid. Hoewel de RB21 er visueel niet heel anders uitziet dan de auto van vorig jaar, is hij op veel verschillende gebieden subtiel anders, met name gebieden die je niet kunt zien", zo begint Horner.
Er waren ook nog even speculaties dat dit slechts een 'testauto' was van Red Bull, waarna ze in Australië met een compleet andere bolide op zouden komen dagen. Maar dat is volgens Horner onzin. De auto die men nu ziet, is de auto waar Verstappen in Melbourne mee gaat racen.
“Het is in principe de auto waarmee we het seizoen zullen beginnen - misschien dat er tussen nu en dan wat subtiele veranderingen worden doorgevoerd, maar in principe is dit wat we meenemen naar Melbourne.”
Lees ook
Christian Horner deelt zijn eerlijke mening over 'miljardenbod' op Max Verstappen
Video: Liam Lawson heeft problemen met de Red Bull RB21 en raakt auto kwijt
Flexibele voorvleugel
En dan blijven er nog wat vragen over wat betreft de voorvleugel van de RB21. Op beelden werd duidelijk dat het team eindelijk het trucje van McLaren heeft gekopieerd, maar erg lang zullen ze er geen gebruik van kunnen maken. In de negende race van het seizoen zal de FIA namelijk strenger gaan controleren op het doorbuigen van dit onderdeel, wat ervoor zorgt dat de teams dan weer aanpassingen moeten maken. In de ogen van Horner is dat niet zo'n handige beslissing geweest van de FIA.
"Het zal interessant zijn om te zien wat voor effect het heeft. Het vreemde eraan is de timing, waarom negen races? Het was misschien beter geweest om het buiten het seizoen aan te pakken, want dan heb je uiteindelijk twee soorten vleugels.”
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties