F1 Nieuws

Duits medium weet het ware baanrecord van Max Verstappen op de Nürburgring Nordschleife

Red Bull-coureur Max Verstappen op het podium in Imola
BSR Agency
F1 Nieuws

Duits medium weet het ware baanrecord van Max Verstappen op de Nürburgring Nordschleife

Red Bull-coureur Max Verstappen op het podium in Imola
BSR Agency

Max Verstappen heeft zich de afgelopen twee weken van zijn beste racekant laten zien. De Nederlander kwam afgelopen weekend in actie op het Autodromo Enzo e Dino Ferrari, waar hij de Grand Prix van Emilia-Romagna op dominante wijze wist te winnen. Echter reed hij een week eerder in een GT3-bolide op de iconische Nürburgring Nordschleife, waar hij óók indruk maakte op de aanwezigen.

Met zijn 65e overwinning in zijn Formule 1-carrière heeft Verstappen zijn titelstrijd met de McLarens nieuw leven ingeblazen in het 2025 F1-seizoen. Maar dat is niet het enige dat de Limburger bezighoudt. Hij is namelijk ook erg druk met zijn eigen raceteam, VerstappenCOM Racing, waarmee hij vorige week op de Nürburgring actief was.

Dat testte het team van Verstappen een Ferrari 296 GT3-bolide, gerund door het Emil Frey Racing Team. Verstappen kwam op de vrijdag in actie in een speciale NLS-test, samen met Chris Lulham. Lulham is een simracer van Team Redline, die via VerstappenCOM Racing zijn debuut heeft gemaakt in de ware racewereld.

Heisa om testtijd

En die test van Max Verstappen heeft nogal wat losgemaakt. Op dezelfde dag kwamen er namelijk al berichten naar buiten dat Franz Hermann - de schuilnaam waar de Nederlander die test mee reed - het baanrecord had verbroken. Dit zorgde dat weer voor reacties uit de autosportwereld, van coureurs die van mening waren dat Verstappen hierin hulp heeft gehad - waarna Max fel uithaalde naar deze claim.

Echter is nu de vraag ontstaan wie er nu gelijk heeft. Zette Max daadwerkelijk de snelste rondetijd neer - met een eerlijke motorstand - of zijn de geruchten uit de paddock juist, waarbij gemeld werd dat Verstappen veel meer vermogen tot zijn beschikking had dan de andere coureurs. Het blijkt nu dat de viervoudig F1-wereldkampioen de waarheid heeft gesproken.

Duidelijkheid over baanrecord

Het Duitse Motorsport-Total heeft vanuit het Emil Frey Racing Team, wat de auto runde waar Verstappen in de NLS-test gebruik van maakte, te horen gekregen wat de rondetijd van Max daadwerkelijk was. Het medium meldt dat Verstappen een halve seconde onder het officiële baanrecord zat in slechts zijn zesde rondje op het iconische circuit in de Eifel.

"In zijn zesde ronde klokte Verstappen een rondje van 7:48,999 minuten - meer dan een halve seconde onder het officiële baanrecord", aldus informatie vanuit het Zwitserse raceteam. Jürg Flach, technisch directeur bij Emil Frey Racing meldt daarnaast dat Verstappen met de BoP-instellingen [Balance of Power] reed welke zijn voorgeschreven voor een NLS-raceweekend. Daarnaast geeft Flach aan dat Verstappen meer dan genoeg brandstof aan boord had, wat zijn rondetijd nóg spectaculairder maakt...

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties