F1 Nieuws

George Russell en Kimi Antonelli door opvallende reden in de problemen gebracht door Mercedes

George Russell voor Mercedes in Hongarije
BSR Agency
F1 Nieuws

George Russell en Kimi Antonelli door opvallende reden in de problemen gebracht door Mercedes

George Russell voor Mercedes in Hongarije
BSR Agency

George Russell en Kimi Antonelli - die vandaag zijn negentiende verjaardag viert - hebben een aantal lastige races achter de boeg. Vanaf de Grand Prix van Spanje presteerde het team van Toto Wolff ineens ondermaats, waarna er pas in Hongarije een oplossing kwam voor de problemen. Echter was het toen eigenlijk al te laat.

In een paar races tijd hebben de problemen binnen Mercedes ervoor gezorgd dat het zelfvertrouwen van Kimi Antonelli een flinke knauw heeft gekregen. De Italiaan, die dit jaar zijn debuut maakt in de koningsklasse van de autosport, kende een aantal pijnlijke races, waarna hij in België in tranen voor de camera verscheen.

Teamgenoot George Russell heeft inmiddels al wat meer ervaring en kan beter omgaan met deze tegenslagen, maar had ook hier en daar moeite om de plotselinge terugval te verklaren. Echter heeft Andrew Shovlin, hoofdingenieur bij Mercedes, nu uitleg gegeven over de mindere periode van het Duitse team. Volgens Shovlin had het alles te maken met een update die niet werkte, mede vanwege het feit dat er problemen waren in de fabriek.

Volgens de Brit heeft Mercedes het onderdeel al op de W16 geïntroduceerd, terwijl men intern al wist dat er problemen waren in het laboratorium. Hierdoor kwamen een aantal testresultaten dus pas binnen op het moment dat het onderdeel al een aantal races op de auto zat.

"Toen het [nieuwe onderdeel] arriveerde, hadden we wat problemen met het laboratoriumwerk dat we aan het doen waren, waardoor sommige testresultaten pas geruime tijd nadat de test was uitgevoerd binnenkwamen", begint Shovlin.

Herintroductie in Canada

Tijdens de Grand Prix van Spanje en Monaco werd het nieuwe onderdeel weer van de auto gehaald, waarna Mercedes het herintroduceerde in Canada. Ook dat bleek achteraf geen geweldige zet te zijn geweest, aangezien het team dat weekend ijzersterk voor de dag kwam en het dus wéér geen juiste testresultaten ontving.

"We hebben het op dat moment zeker onder de loep genomen, omdat het in Monaco en Barcelona niet op de auto zat en we het vervolgens weer hebben ingevoerd voor Montreal. Nu was het in zekere zin misschien onhandig dat we het weer hebben ingevoerd tijdens ons beste raceweekend van het jaar, en we zijn nog steeds bezig met het analyseren van de gegevens van de laboratoriumtests om te begrijpen wat er [mis] was."

In Hongarije besloot Mercedes dat het tijd was om het onderdeel weer van de auto af te halen, aangezien het in Groot-Brittannië en België niet werkte. Op de Hungaroring hervonden Russell en Antonelli een deel van hun zelfvertrouwen, waardoor men binnen Mercedes zich zal blijven afvragen wat de beste weg voorwaarts is...

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties