Max Verstappen heeft vorige week vrijdag meegedaan aan een speciale NLS-test op de Nürburgring Nordschleife, wat ontzettend veel aandacht heeft getrokken van autosport-fans. De Nederlander heeft al langer kenbaar gemaakt dat hij ooit mee wil doen aan langeafstandsraces en het iconische circuit in de Duitse Eifel is daar één van de beste plekken voor.
Eigenlijk wilde Verstappen de NLS-test zo geruisloos mogelijk doorstaan, waardoor hij besloot om onder een pseudoniem uit te komen. Op de zijkant van zijn Ferrari 296 GT3 stond dan ook geen 'Max Verstappen', maar 'Franz Hermann'. Echter duurde het niet lang voor de fans alsnog doorhadden dat het Verstappen was, wegens zijn kleding en helm. Maar ook de snelheid van de Ferrari-auto viel op.
Volgens aanwezigen had Verstappen namelijk het ronde record van de Nürburgring Nordschleife tijdens een NLS-test verbroken. Misha Charoudin, Nürburgring-coureur, maakte als eerste duidelijk dat Verstappen in zijn eerste ronde sneller was dan dat er ooit gereden was en dat terwijl de Limburger ook nog eens te maken had met verkeer en een volle brandstoftank. Verstappen had één seconde van de rondetijd van Christian Krognes uit 2022 afgesnoept.
Maar volgens Helmut Marko is het zelfs nóg gekker. De Red Bull-adviseur laat in gesprek met Krone Zeitung weten dat Verstappen het record niet met één, maar met twee seconden verbroken heeft. En daar had de Nederlander slechts drie rondes voor nodig...
"GT-racen is zijn grote passie, daarom heeft hij ook zijn eigen raceteam. Hij vertelde mij dat hij al na drie ronden het [ronde] record met twee seconden had verbeterd. Hij wist al zijn rondetijden en alles over de ophanging. Hij was bijna meer met deze details bezig dan dat in Formule 1 het geval is."
Lees ook
Bezoek aan Red Bull-fabriek levert Max Verstappen 'cruciale informatie' op voor zege in Imola
'Huwelijk Lewis Hamilton en Ferrari op losse schroeven na bijzondere handeling'
Eigen raceteam
Dat eigen raceteam van Max Verstappen - Verstappen.com Racing - is begonnen als virtueel raceteam, maar inmiddels zet hij steeds meer talentvolle simracers in een echte auto. Volgens Marko wil Verstappen binnenkort een simracer in een GT-auto plaatsen en dat zal een heuse openbaring zijn voor de racewereld, aangezien Max een manier heeft gevonden om talenten veel goedkoper door te laten stromen naar de hogere raceklasses.
"Hij heeft een simraceteam en wil nu een van zijn beste coureurs in een GT-auto zetten. Hij wil jong talent actief promoten. Een heel seizoen karten kost namelijk een kwart miljoen euro, terwijl je voor maar zo'n dertigduizend à vijftigduizend euro al een goede simulator hebt. Daarbij helpt hij met de ontwikkeling van software die ook in de simulatoren voor de Formule 2 en de Formule 3 wordt gebruikt.”
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties