Het duurt niet lang meer voor Lewis Hamilton zijn eerste officiële meters zal rijden voor Ferrari in het 2025 Formule 1-seizoen. Op woensdag 26 februari beginnen de testdagen in Bahrein, waarin Hamilton de Ferrari-bolide voor aankomend seizoen mag gaan testen. Maar achter gesloten deuren heeft de Brit al genoeg meters afgelegd in oudere Italiaanse auto's.
Zo kwam hij in Barcelona in actie met de SF-23, waarmee Charles Leclerc en Carlos Sainz in 2023 mee in de Formule 1 reden. In eerste instantie leek dat niet al te best te verlopen, aangezien Hamilton die auto in de bandenstapel liet belandden, maar vanuit Italië zijn er toch veel positieve geluiden overgebleven na de testdagen op het Circuit de Barcelona Catalunya.
Hoewel Hamilton qua rondetijden niet in de buurt leek te komen van Charles Leclerc, tijdens de aansluitende Pirelli-testdagen, heeft het Italiaanse Gazzetto dello Sport opgemerkt dat Hamilton véél beter in zijn vel zat bij Ferrari, dan hij de afgelopen jaren bij Mercedes heeft gedaan. Volgens de grootste krant van Italië past de rijstijl van de Ferrari beter bij de zevenvoudig wereldkampioen.
"Er zijn mensen die zeggen dat Hamilton zichzelf meteen beter vond dan in de Mercedes van de afgelopen seizoenen", schrijft Gazzetta. En zij zijn daarin niet de enige. Ook Vicky Piria, Italiaans coureur, heeft bij Sky Sports Italia duidelijk gemaakt dat Hamilton erg goed voor de dag kwam tijdens zijn testdagen.
Lees ook
George Russell aangepakt na ruzie met Max Verstappen: 'Grootste boef aller tijden'
Video: Nieuwe privéjet Max Verstappen voor het eerst gespot in het wild
Hamilton écht aan het testen
De Brit was namelijk niet alleen bezig met wat installatierondjes rijden, hij probeerde daadwerkelijk meerdere dingen uit op zijn auto. Dat betekent, volgens Piria, dat hij zich op zijn gemak voelt in de Italiaanse bolide, wat voor de concurrentie van Hamilton weleens slecht nieuws kan betekenen.
"Hoewel het erg vochtig, nat en koud was, zagen we Lewis verschillende dingen proberen. We zagen hem een beetje werken met het differentieel en we zagen hem werken met de rembalans. Hij ging niet gewoon rond en deed installatierondjes, hij probeerde dingen uit. Hij was nog niet aan het pushen, maar hij probeerde wat dingen."
"Dat is nu belangrijk, de dingen begrijpen, de instellingen op het stuur en hoe ze werken. Ze leren alles op de simulator, maar dat gevoel brengen ze over op het echte circuit. Dus het is echt vooruitstrevend voor hem, want het duurt niet lang meer voor het Australië is", aldus Piria.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties