Net als in de Sprint in Brazilië eindigde Lando Norris ook in de race achter Max Verstappen. De Brit begint zich steeds vaker vooraan te melden met zijn McLaren, maar moet telkens toezien hoe goede vriend Max Verstappen hem van de overwinning houdt.
Ook in Brazilië wist Norris wederom niet naar de winst te snellen, waardoor hij nu officieel de coureur is met de meeste podiumplekken zonder een overwinning in de geschiedenis van de Formule 1. Zelf maakt hij vaak grappen over zijn 'onvermogen' om races te winnen en na de GP van Mexico liet Norris weten dat áls hij ooit een race gaat winnen, hij direct met pensioen gaat.
Zondag eindigde Norris op acht seconden van Max Verstappen in de race, maar hij deed heel even een poging om de koppositie over te nemen van de Nederlander. Dit gebeurde na de herstart van de rode vlag-periode. In de persconferentie legt Norris uit waarom hij Verstappen ineens aan kon vallen, maar daarna ook weer terugviel.
"Ik heb een poging gedaan, maar de Red Bull was gewoon te goed voor ons in bochten tien en twaalf. Daar hadden wij het lastig tegen ze. Bij de herstart had ik nieuwe banden gemonteerd en Max niet, dus ik wist dat áls ik een kans wilde hebben, ik het daar moest doen", aldus Norris.
Lees ook
Sergio Pérez vindt dat 'veel coureurs' kunnen leren van zijn gevecht in Brazilië
Lewis Hamilton heeft depressief nieuws voor rivalen Red Bull na GP Brazilië
Verstappen hield Norris op afstand
Maar ook al had Norris de Nederlander ingehaald op dat moment, was Verstappen er wel weer voorbij geschoten. Tegenover FormulaPassion laat Max weten dat hij vooral in spaarmodus reed om zijn banden heel te houden. Dat lukte aardig, waardoor hij uiteindelijk met een grote voorsprong over de finish kwam.
De drievoudig wereldkampioen maakt over de bijna-inhaalactie van Norris nog wel een grapje. Volgens Max hield hij zijn kameraad een koekje voor, om hem daarna teleurgesteld achter te laten.
"Hield ik Lando op de afstand die ik wilde? Ja. Het was alsof ik hem een koekje voorhield. Nee, ik maak een grapje", lacht Max. "Ik denk dat het, zoals ik al zei, allemaal een kwestie van management was. Op een gegeven moment in de race leek het erop dat Lando wat terrein goedmaakte, maar toen vond ik een beter gevoel met de auto en kon ik de banden beter managen en me aan het einde weer uitstrekken."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties