George Russell pakte tijdens de Grand Prix van Saoedi-Arabië kortstondig een podium. De Brit eindigde de race als vierde, maar door een tijdstraf voor Fernando Alonso werd hij ná de podiumceremonie als derde aangewezen.
Dat bleef echter niet lang staan, aangezien Fernando Alonso aan het einde van de avond zijn derde plaats weer terugkeer van de FIA, nadat Aston Martin een klacht had ingediend. Alsnog scoorde Russell goede punten met zijn vierde plaats en misschien nog wel belangrijker: de Mercedes W14 was sneller dan de Ferrari in Jeddah.
Voorafgaand aan het weekend zouden Toto Wolff en zijn coureurs je voor gek hebben verklaard als je dat zou opperen. Russell en Hamilton verloren alsnog 1.3 seconden op de RB19, die volgens Hamilton de meest dominante auto ooit is, maar Russell eindigde 10 seconden voor de eerste Ferrari-bolide.
Lees ook
Lewis Hamilton reageert op uitspraken Toto Wolff na breuk met Angela Cullen
Lobby Mercedes zorgt nu voor problemen: 'Wordt een beperking'
Hamilton reed andere afstelling
Lewis Hamilton lukte het niet om bij Russell te blijven en werd ook op vijf seconden afstand gereden, maar dat lag volgens de Brit aan zijn afstelling en die van Russell. Tegenover Sky Sports geeft de zevenvoudig wereldkampioen aan dat Russell normaal gesproken de verkeerde kant op gaat als het om het afstellen van de auto gaat, maar dat hij dit keer 'op een of andere manier' sneller was dan Hamilton.
"De strategie en de afstelling waren niet geweldig. Misschien had ik met de set-up van George in een betere positie gezeten. Er zijn zeker positieven, maar er is ook nog veel werk te verrichten", begint Hamilton.
50/50 keuze
"Dit weekend was het een 50/50 keuze", gaat de 38-jarige Brit verder over de afstelling van zijn Mercedes. "Ik koos de ene optie en George de andere. Meestal maakt hij de verkeerde keuze, maar om een of andere reden werkte het nu wel. Ik kon dit weekend alleen zijn snelheid matchen, niet sneller zijn", aldus Hamilton.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties