Netflix heeft zich in 2018 in de wereld van de Formule 1 gestort en kwam dat seizoen met de succesvolle serie 'Formula 1: Drive to survive', wat één van de best bekeken series in de geschiedenis van de streamingdienst is. Maar daar wil Netflix het nu niet bij laten. Volgens het doorgaans zéér betrouwbare The Times is Netflix aan het overwegen om de uitzendrechten van de Formule 1 op te kopen.
Het zou hierbij in eerste instantie gaan om de uitzendrechten puur en alleen in de Verenigde Staten, waar Netflix haar grootste publiek heeft met bijna 90 miljoen betalende abonnees. Op dit moment moeten de Amerikanen bij ESPN bekijken, onderdeel van de Disney Group, maar daar wil Netflix binnenkort verandering in brengen.
Netflix overweegt namelijk een bod te doen om te profiteren van het succes van de Drive to Survive-series, door te proberen de uitzendrechten van de Formule 1 in de VS te bemachtigen. Eerder had Netflix ook al de uitzendrechten voor het boksgevecht tussen Jake Paul en Mike Tyson, maar normaliter heeft Netflix geen live sportaanbod.
Maar het aantal F1-fans in de Verenigde Staten - waar drie van de 24 F1-races plaatsvinden - is enorm gegroeid en de rechten zouden relatief goedkoop zijn. ESPN heeft op dit moment de uitzendrechten in handen, met een deal die volgens ingewijden 90 miljoen dollar waard zou zijn. Maar diezelfde ingewijden hebben The Times verteld dat die deal binnenkort verloopt en andere partijen zich kunnen mengen om de uitzendrechten vanaf het 2026-seizoen over te nemen. Netflix zou één van de geïnteresseerden zijn.
Lees ook
Max Verstappen ontvangt goed nieuws over 2026-motor van Red Bull
Red Bull-topman komt met belangrijk bericht voor Max Verstappen over 2025-auto
Wereldwijde overname?
Of Netflix hiermee een eerste stap zet naar een wereldwijde overname van de Formule 1-uitzendrechten is nog niet duidelijk, maar dat ze zich willen gaan mengen in de Amerikaanse markt betekent dat de streamingdienst potentieel ziet in de koningsklasse van de autosport. Op dit moment hebben Viaplay en Sky Sports de meeste rechten in Europa in handen, maar als Netflix zich ook aan het front meldt, is er een nieuwe grote speler op de markt voor de wereldwijde uitzendrechten van de Formule 1...
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties