Tijdens het Grand Prix-weekend in Hongarije heeft Red Bull Racing een grote update meegenomen voor Max Verstappen. De drievoudig wereldkampioen is de enige die op de Hungaroring gebruik kon maken van de nieuwe onderdelen, terwijl Sergio Pérez een oudere versie van de RB20 onder zich had.
In de eerste vrije training was er veel spanning bij Red Bull, omdat er wat twijfels waren over de update. Eerder dit jaar heeft het Oostenrijkse team namelijk al vaker nieuwe onderdelen gebracht, maar die zorgden niet altijd voor een betere rondetijd, terwijl de updates bij de andere teams wél direct werkten. Het is dan ook erg belangrijk dat deze update doet wat het hoort te doen, omdat Max Verstappen anders niet weet hoe het seizoen zich gaat ontvouwen.
Bij Red Bull Racing is er inmiddels wat meer informatie binnengekomen over de nieuwe onderdelen. Tijdens VT1 heeft het team de data kunnen uitlezen van de update en kwam tot een positieve conclusie: de update lijkt te werken. Met de nadruk op lijkt, omdat technisch directeur Pierre Waché nog niet te snel wil juichen.
"De eerste training is nog niet genoeg om alle conclusies te trekken, maar we hebben gezien dat we de goede kant op gaan. We hebben geen grote problemen herkend, wat positief is, en we zullen in de volgende sessies nog meer informatie verzamelen. Een deel van de upgrade was oorspronkelijk gepland voor de races na de zomerstop. Maar het team in de fabriek heeft het gaspedaal ingetrapt en heeft de nieuwe onderdelen voor minstens één auto al klaar", aldus Waché in Hongarije.
Lees ook
Max Verstappen wijst naar FIA: 'Dat wil ik niet als excuus gebruiken, maar het is een feit'
Max Verstappen geeft update over zichtproblemen na harde crash in Silverstone
Marko is optimistisch
Waar de technisch directeur van Red Bull Racing nog niet volledig durft te zeggen dat de update werkt, is Helmut Marko wat minder voorzichtig. Volgens de adviseur van het team uit Milton Keynes zijn de nieuwe onderdelen goedgekeurd en kunnen ze de jacht weer inzetten op de concurrenten, al moet hij toegeven dat Ferrari verdacht snel was op de Hungaroring.
"Over het algemeen hebben de upgrades gewerkt, maar Ferrari heeft ineens een opleving. Dat komt ook door het circuit, dat goed bij ze lijkt te passen. We moeten nog wel wat dingen verfijnen. Maar het bemoedigende is dat we maar twee tienden achter lagen op Sainz [in VT1, red.]. En de tijd die we hebben verloren is min of meer in één bocht, namelijk de laatste voor het rechte stuk. Dat heeft puur te maken met het gedrag van de auto, iets wat we normaal niet hebben. Dus al met al zijn we tevreden", zo laat Marko optekenen.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties