Yuki Tsunoda heeft het de laatste weken ontzettend lastig als teamgenoot van Max Verstappen. De Japanner komt er niet meer aan te pas en moet toezien hoe de viervoudig wereldkampioen tijdens ieder raceweekend een groot gat creëert tussen beiden, waarbij er vaak meer dan een halve seconde per ronde zit.
In Spanje was het verschil tussen Verstappen en Tsunoda al helemaal bizar. In de kwalificatie eindigde de vervanger van Liam Lawson op de twintigste en laatste plaats, terwijl Max zich op de derde plek kwalificeerde. Daarna, in de race, was Verstappen gemiddeld anderhalve seconde per ronde (!) sneller dan zijn teamgenoot, wat liet zien hoeveel moeite Tsunoda op dit moment heeft om de RB21 onder controle te krijgen.
Maar voor de Grand Prix van Canada krijgt de Japanner wat hulp vanuit Red Bull Racing. Tsunoda heeft namelijk wat wensen doorgegeven, wat hij graag veranderd zou zien aan zijn auto, en in Montreal gaan die veranderingen ook doorgevoerd worden. Dat heeft hij duidelijk gemaakt, in de aanloop naar het raceweekend in Quebec.
"[Er is] Iets wat we plannen voor Canada, dingen die we graag willen proberen. Ik ben blij dat ze het daar volledig mee eens zijn en de moeite nemen om me iets te geven dat ik wil proberen", zei Tsunoda over de wijzigingen aan de RB21 in Canada.
Lees ook
Johnny Herbert wijst Red Bull op coureur die beter is dan Max Verstappen
Dutch Grand Prix kondigt enorme verandering aan voor laatste thuisrace Max Verstappen
Simulator geeft geen duidelijk beeld
Voor Tsunoda is het dus te hopen dat deze veranderingen ervoor gaan zorgen dat hij wat dichter in de buurt van Max Verstappen kan komen. Maar enige garanties daarop heeft hij niet, omdat de Japanner geen duidelijk beeld krijgt van wat de wijzigingen nou daadwerkelijk doen in de simulator.
Yuki laat namelijk weten dat de simulator belangrijker is voor het team en de engineers dan voor de coureur en dat is de reden dat hij nog niet kan vertellen of het ook het gewenste effect gaat hebben.
"Geen idee hoe het werkt, omdat de simulator geen duidelijk beeld geeft. De simulator zelf is, vanuit mijn perspectief, meer gericht op het team, op iets dat we op het circuit willen proberen.”
“Het is sowieso zo'n beperkte tijd, dus we kunnen natuurlijk niet elke set-up uitproberen, dus de dingen die we willen onderzoeken. Ja, ik bedoel, met dat gezegd hebbende, misschien kan mijn engineer een goede trend of een goede karakteristiek vinden die bij mijn rijstijl past, wat dan ook. Maar verder is het vanuit mijn perspectief meer richting het team en de engineering", aldus Tsunoda.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties