Voor Mercedes-teambaas Toto Wolff is 2024 ongetwijfeld zijn slechtste seizoensstart in zijn fabelachtige carrière bij de zilverpijlen. Met 0 podiumplaatsen in de eerste vijf races was het afzien voor de Oostenrijker. Maar er gaat verandering plaatsvinden: in Miami zal het team uit Brackley aantreden met de eerste échte upgrades.
Wolff heeft waarschijnlijk nog steeds nachtmerries over de seizoensstart van 2024. Het lijkt er namelijk sterk op dat Mercedes het vierde team is achter Red Bull, Ferrari en Mclaren en in het ergste geval moet het team van Lewis Hamilton en George Russell ook de Aston Martin's voor zich dulden. Terugkijkend op de laatste race [GP China], houdt Wolff geen goede gevoelens over.
"We hebben niet optimaal gepresteerd in China en hebben te veel set-up wijzigingen doorgevoerd, voorafgaand aan de kwalificatie", zegt Wolff tegen het teamkanaal. "Dit heeft ons gedurende het hele weekend op achterstand gezet, hoewel beide coureurs goed werk hebben verricht om punten mee naar huis te nemen", aldus de Oostenrijker.
Mercedes krijgt upgrades in Miami
Dit weekend staat de Grand Prix van Miami op het programma. Voor Mercedes zou dit de eerste stap voorwaarts moeten zijn. Ondanks dat Red Bull met name nog ver weg is, hoopt Wolff dat zijn Mercedes dichter tegen de top aan kan zitten. "We streven ernaar om een sterkere prestatie neer te zetten in Miami en de auto verder te optimaliseren. We zijn ons ervan bewust dat we meer snelheid moeten vinden en zullen dit weekend onze eerste kleine upgrades van het seizoen introduceren", zo zei Wolff.
Lees ook
Max Verstappen naar Mercedes lijkt te gebeuren: 'Max gaat Red Bull verlaten'
'Carlos Sainz slaat aanbod Audi af; Spanjaard in gesprek met twee topteams'
Nieuwe emoji voor Mercedes
Naast de baan heeft Mercedes al wel succes geboekt in Amerika, waar we dit weekend racen. In New York, bij het Empire State Building, waren Wolff en Hamilton aanwezig voor de lancering van een emoji. Daarnaast draaide Lewis Hamilton een aantal donuts in de W12 op Fifth Avenue. In samenwerking met WhatsApp - één van de partners van Mercedes - werd deze emoji gelanceerd, tot grote tevredenheid van Wolff. "We hebben al genoten van een paar fantastische dagen in New York met onze partner WhatsApp. Het is geweldig om de groei van zowel hun merk als de F1 in de VS in zo’n mate te zien. Het benadrukt de impact van onze sport in de VS, en we kijken ernaar uit om op die groei voort te bouwen", aldus Wolff.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties