F1 Nieuws

Voormalig engineer Max Verstappen benoemt gevaarlijke eigenschap: 'Een monster'

Voormalig engineer Max Verstappen benoemt gevaarlijke eigenschap: 'Een monster'
Red Bull Content Pool
F1 Nieuws

Voormalig engineer Max Verstappen benoemt gevaarlijke eigenschap: 'Een monster'

Voormalig engineer Max Verstappen benoemt gevaarlijke eigenschap: 'Een monster'
Red Bull Content Pool

Blake Hinsley, voormalig performance engineer van Max Verstappen bij Red Bull Racing, heeft zich uitgelaten over een veelgemaakte fout van mensen als ze het hebben over Verstappen en Sergio Pérez.

Door bijna alle kenners en fans wordt Max Verstappen als een betere coureur gezien dan Sergio Pérez, maar waar veel mensen de fout ingaan is als ze het gaan hebben over het preserveren van banden.

Sergio Pérez wordt namelijk 'de bandenfluisteraar' genoemd in de Formule 1, omdat hij zijn banden altijd lang goed weet te houden en lang door kan rijden op zijn rubber, in tegenstelling tot o.a. Max Verstappen. Maar dit is volgens Hinsley niet waar. De Brit laat weten dat Verstappen minstens net zo goed is als Pérez als het gaat om het behouden van zijn banden.

"Het verhaal is dat hij (Sergio Pérez, red.) exceptioneel goed met zijn banden om kan gaan. Maar dat is het gevaarlijke voor alle teams: Max én Checo zijn beiden onwijs goed op de banden. Zij hebben uitgevogeld hoe je snel kan zijn en tegelijkertijd ook je banden kan sparen", zo begint Hinsley bij Channel 4.

"Dat is het ding. De meeste coureurs zullen 'nee' zeggen als ze gevraagd worden of ze hun banden kunnen behouden als ze hun snelheid met twee tienden moeten verhogen. Maar wat het ook is met deze jongens en hun auto's... Ik heb Checo en Max dat al zo vaak zien doen. Het zijn echt monsters", aldus de voormalig Red Bull-medewerker.

Sergio Pérez sterker op stratencircuits

Hinsley, die ook bij Force India werkte toen Sergio Pérez daar actief was, ziet wel één aspect waar hij wellicht beter is dan Verstappen: stratencircuits. Vooral de langzame negentig graden bochten kan Pérez onwijs goed rijden, waardoor hij o.a. in Azerbeidzjan veel dichter bij Verstappen zit dan normaal.

"Waar is hij (Pérez, red.) zo goed in? De negentig graden bochten neemt hij geweldig. Hij weet daar telkens de risico's te nemen en net genoeg marge over te laten, wat je ook nodig hebt tijdens een race op een stratencircuit. Ze kunnen dat allebei geweldig, maar hij zit er altijd dichterbij op een stratencircuit dan normaal", aldus de Brit.

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties