Charles Leclerc ontving na de race een dubbele straf van vijftien seconden. Hij kreeg vijf seconden door de crash met Max en tien seconden voor het doorrijden met een kapotte auto. Raceleider Michael Masi vertelt waarom het zolang duurde totdat hij zijn straf kreeg.
Eerst zou Leclerc helemaal geen straf krijgen voor zijn crash met Max, maar later had de FIA nieuw bewijs waarmee ze concludeerde dat het een reden voor een penalty was. Michael Masi verklaarde waarom het zolang duurde totdat de straf werd uitgedeeld. “Er kwam nieuw bewijs beschikbaar dat ze toen nog niet hadden en ze kozen ervoor om het onderzoek effectief te heropenen.”
Het nieuwe bewijs gaf blijkbaar een ander zicht op de situatie. “Oorspronkelijk, met wat voor hen beschikbaar was, besloten ze dat er geen onderzoek nodig was. Toen kregen ze nog andere beelden die ze niet hadden. En binnen hun rechten was het een nieuw element en heropenden ze het.” Aldus Michael Masi.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties