Formule 1-commentator Olav Mol heeft tijdens een uitzending van het RTL-programma HLF8 uitgelegd waardoor er zoveel kritiek is op Viaplay. Volgens Mol zijn de mindere geluiden vanuit fans met name afkomstig van fans die "niet tegen verandering kunnen".
Viaplay is inmiddels als geruime tijd beschikbaar in Nederland en fans hebben veel tijd gehad om de nieuwe aanbieder te leren kennen. Toch is zelfs na drie raceweekenden de feedback nog steeds niet altijd even fijn. Fans klagen vooral over slechte beeldkwaliteit en ook het nieuwe team ter plaatse staat de meeste fans niet aan.
De nieuwe commentatoren, Nelson Valkenburg en Melroy Heemskerk, worden vaak via sociale media bekritiseerd vanwege hun "saaie" verslaggeving gedurende een GP. Aan tafel bij HLF8 schijnt Mol zijn licht op de zaak en stelt dat Nederland moeite heeft met verandering. "Recht vooruit, Nederland heeft moeite met iets nieuws", zegt Mol.
"Dat is gewoon vrij simpel. Viaplay is een groot mediabedrijf en heeft voor een andere insteek dan Ziggo gekozen. Daardoor hebben veel mensen moeite met de nieuwe aanbieder. Er is niets aan te veranderen", besluit de man uit Bloemendaal. Viaplay zelf is erg tevreden over de nieuwe manier van aanpak.
In een recent statement laat de Zweedse aanbieder weten trots te zijn op het nieuw aangetrokken team. Ook zou er volgens de Scandinavische firma gekozen zijn voor een meer op de sport gerichte aanpak, in plaats van een aanpak die vooral op Max Verstappen is gericht.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties