Volgens het doorgaans zéér betrouwbare Auto, Motor und Sport is men in de paddock ervan overtuigd geraakt dat Red Bull Racing wederom de beste auto van het veld heeft gebouwd. In 2023 wist het Oostenrijkse team 21 van de 22 races te winnen met de RB19, maar dat betekende niet dat Adrian Newey en de zijnen het rustig aan hebben gedaan in de winter, wetende dat zij de beste auto hadden. Red Bull heeft een flinke update doorgemaakt.
De RB20, de 2024-auto van Max Verstappen, lijkt op een aantal plekken op de Mercedes W13 en W14 van de afgelopen twee seizoenen. Die auto's vielen compleet door de mand, maar bij het team uit Milton Keynes heerst er veel vertrouwen dat zij het wél voor elkaar krijgen. En inmiddels is dat gevoel niet alleen in de Red Bull-fabriek te merken. Ook in de paddock hebben mensen inmiddels het gevoel dat Red Bull weer gaat domineren.
AMuS heeft tijdens de eerste dag van de wintertest in de paddock gesproken met een aantal personen werkzaam bij de teams en die hadden allemaal hetzelfde gevoel: Red Bull had ook het kampioenschap in 2024 gewonnen als ze de RB19 verder doorontwikkeld hadden, maar dat is niet het doel van het team van Max Verstappen. Ze willen niet winnen, ze willen domineren.
Lees ook
Viaplay-reporter: 'Red Bull heeft beslissing genomen over Christian Horner'
Formule 1-commentator zet Red Bull-fans op scherp met 'mislukte' Newey-auto: 'Daar had hij het compleet mis'
Toto Wolff reageert op 'Mercedes-concept'
Telkens als de RB20 in beeld komt tijdens de Formule 1-wintertest in Bahrein, moet men direct terugdenken aan de Mercedes W13 en W14. Vooral de luchtinlaten en de motorkap laten de auto van Verstappen lijken op de bolides van Hamilton van de afgelopen twee seizoenen. Mercedes-baas Toto Wolff wordt in Bahrein geconfronteerd met deze ontwikkeling binnen Red Bull Racing en de Oostenrijker krijgt de vraag wat hij vindt van het feit dat een concurrent het 'mislukte' concept van Mercedes kopieert. Daaruit blijkt dat Wolff daar geen aandacht aan geeft.
"Ieder team volgt zijn eigen ontwikkelingsrichting. Iedereen volgt de richting waarvan ze denken dat het de juiste is. Wij hebben het zeropod-concept achter ons gelaten en hebben ons gericht op een conservatieve oplossing voor de sidepods, omdat we denken dat dat de beste manier voor ons is", aldus Wolff.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties