Volgens Red Bull-topadviseur Helmut Marko was de zachte band het grote probleem van Max Verstappen tijdens de sprintkwalificatie in Qatar. Tijdens SQ1 en SQ2 kon de Nederlander aardig meekomen met de McLaren-coureurs, maar op het Pirelli-rubber met de rode wang kwam hij niet in de buurt van Norris en Piastri.
Ook had Verstappen op de zachte banden veel moeite met de balans van de auto, wat ervoor zorgde dat hij in bocht 4 even door het grind ging en zijn vloer beschadigde. Na de sprintkwalificatie liet Verstappen weten dat hij weinig vertrouwen had in een goed resultaat voor de verkorte race op zaterdag, waarbij hij verwacht dat hij niet kan aanvallen en zijn P6 juist moet verdedigen.
"Met deze balans wordt de sprint morgen in ieder geval geen pretje. We moeten zien te overleven en dan veranderingen aanbrengen voor de kwalificatie", zei Max na de sprintkwalificatie in Qatar.
Lees ook
Max Verstappen heeft verschrikkelijk nieuws na sprintkwalificatie in Qatar
Lando Norris geeft hoop op: 'Dat is onmogelijk...'
Helmut Marko legt probleem bloot
Volgens topadviseur Helmut Marko was vooral de zachte band het grote probleem voor Max Verstappen. Op de mediums kon hij meekomen met de McLarens, maar in SQ3 was de balans in zijn Red Bull ver te zoeken.
"Op de mediums waren we competitief, net als in VT1 op harde banden", zei Marko bij Sky Deutschland na de tegenvallende sessie. "De wijzigingen die we hebben aangebracht, hielpen niet bij onze problemen op de zachte banden. Bij Yuki ging het beter, hij won een tiende in de eerste bocht. Max wilde een betere vooras, Yuki een betere achteras", legt de man uit Graz uit.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties