McLaren-coureur Lando Norris begint de Grand Prix van Saoedi-Arabië vanaf een sombere tiende plaats nadat hij in de beginfase van Q3 crashte in de eerste sector van het Jeddah Corniche Circuit. Een flink domper voor Norris, aangezien zijn twee rivalen in het kampioenschap, Max Verstappen en Oscar Piastri, vanaf de eerste startrij aan de race beginnen. Er is echter een voordeeltje voor Norris met het oog op de race.
Door zijn crash in de kwalificatie heeft Norris namelijk één setje verse rode banden over. Mocht er een late safety car komen, dan heeft Norris dus een voordeel ten opzichte van de coureurs voor zich, die allemaal geen verse set rode banden over hebben. Sinds de eerste race in Saoedi-Arabië in 2021 heeft de race ieder jaar een safety car-situatie gezien.
Lees ook
Helmut Marko hint op terugkeer F1-wereldkampioen naar Red Bull
Oud-monteur Max Verstappen haalt uit naar Martin Brundle: 'Wat een absurde opmerking...'
Red Bull-baas maakt einde aan speculatie en komt met duidelijk bericht over toekomst Max Verstappen
Mogelijke bandenstrategieën in Jeddah
Volgens Pirelli wordt de race in Saoedi-Arabië een eenstopper met enkele mogelijke strategieën. Zo kunnen de coureurs volgens Pirelli met een medium-hard, hard-medium of soft-hard naar de finish komen. Ook is er volgens Pirelli een mogelijkheid om een tweestopper uit te voeren met een medium-hard-hard.
Bekijk de mogelijke bandenstrategieën en overgebleven bandensets per rijder hieronder:


Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties