Ferrari-coureur Lewis Hamilton heeft toegegeven dat hij de nieuwe regels omtrent de voorvleugels liever niet had gezien. De Britse coureur is van mening dat de auto's fijner rijden met de 'flexi-vleugels'. Dat meldt hij bij Motorsportweek.
De FIA gaat vanaf de Grand Prix van Spanje strengere controles uitvoeren als het gaat om de flexibiliteit van de voorvleugel. Waar de voorvleugel tot aan de race in Spanje vijftien millimeter mocht doorbuigen naar achteren, is dat vanaf de race in Catalonië nog maar tien millimeter. Hamilton vindt de aanpassing maar moeilijk te begrijpen.
"Ik weet niet waarom dit is gebeurd als ik eerlijk ben", zei hij. "Ik heb hier niet echt lang over nagedacht, dus het is waarschijnlijk voor iemand anders in het team."
"De flexi-vleugels... dat was een positieve ontwikkeling. Sommige teams pasten het snel aan, andere teams heel langzaam. Het is positief geweest. Toen ik bij Mercedes was en we het vorig jaar rond deze tijd kregen, was dat positief voor ons. Sommigen hadden het eerder, anderen later."
"Het maakte deze generatie auto's veel prettiger om mee te rijden. Dus het gaat de verkeerde kant op, dat is zeker. Maar ik denk dat het meer gaat om het reguleren, om ervoor te zorgen dat er beter gecontroleerd wordt in de toekomst, denk ik. Hopelijk brengt het iedereen dichter bij elkaar", zo meent de Ferrari-coureur.
Lees ook
Toto Wolff doet bijzondere onthulling over FIA-regelwijziging en wijst naar Red Bull-concurrent
F1-teambaas valt eigen coureurs af: 'Max Verstappen halen is niet mogelijk, dus moeten we het doen met wat we hebben'
'Een pleister'
Hamilton is benieuwd hoe de nieuwe voorvleugels zullen gaan helpen bij het beheersen van onderstuur in bochten met lage snelheden, aangezien dat de regio was waar het effect het meest te merken was.
"Uiteindelijk waren de flexibele vleugels een pleister voor slecht ontworpen technische reglementen, zou ik zeggen", claimt de Brit. "De set-up en het mechanisch creëren van apparaten en mechanismen op de auto, ik denk dat alleen de ingenieurs dat kunnen."
"Dit weekend wordt interessant omdat we minder flex hebben met de voorvleugel, dus je hebt veel voorkant bij hoge snelheid en minder bij lage snelheid. Het wordt interessant om te zien hoe dat de verschillende teams beïnvloedt. Sommige teams hebben meer flex dan andere, deden het beter dan andere, dus ik heb echt geen idee wat voor effect dat op ons allemaal heeft", aldus Hamilton.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties