F1 Nieuws

Max Verstappen gewaarschuwd door oud-coureur: 'In Hongarije kan het een probleem worden'

Max Verstappen gewaarschuwd door oud-coureur: 'In Hongarije kan het een probleem worden'
Red Bull Content Pool
F1 Nieuws

Max Verstappen gewaarschuwd door oud-coureur: 'In Hongarije kan het een probleem worden'

Max Verstappen gewaarschuwd door oud-coureur: 'In Hongarije kan het een probleem worden'
Red Bull Content Pool

Volgens oud-F1-coureur Johnny Herbert kan het bandenprobleem van Max Verstappen in Oostenrijk zich opnieuw voordoen in Hongarije. Tijdens de Hongaarse GP wordt er namelijk opnieuw veel van de banden gevraagd vanwege de hitte, net zoals in Oostenrijk.

Verstappen kende twee mindere races. In Groot-Brittannië verloor de Nederlander een makkelijke overwinning doordat er een stuk carbon tussen zijn vloer kwam te zitten. Het toeval wil dat dit stuk afkomstig was van het zusterteam Alpha Tauri. Hierdoor verloor Verstappen enorm veel tijd op de auto's voor hem. In een interview na de race gaf de Red Bull-coureur zelfs aan dat hij door de schade 1,5 tot 2 seconden per ronde verloor ten opzichte van de kop van het veld.

Ook in Oostenrijk kende Verstappens equipe problemen met de RB18. Tijdens de hoofdrace op zondag verloor Verstappen namelijk veel tijd doordat zijn bandenslijtage erg hoog was. De winnaar van de race, Charles Leclerc, kende dit probleem niet en haalde zijn oude kartrivaal tot drie keer in gedurende de GP. Uiteindelijk scoorde Verstappen alsnog belangrijke punten voor het WK-klassement met een tweede plaats.

Zorgwekkend vooruitzicht

In gesprek met Sky Sports laat Herbert weten dat de komende twee races - die eveneens een double header zijn - opnieuw voor moeilijkheden kunnen zorgen bij Red Bull en Verstappen. Tijdens de Franse GP zal de Nederlander nog geen échte problemen ondervinden, maar in Hongarije wél, zo meent de oud-coureur.

"Op Paul Ricard zal Red Bull nog geen problemen ondervinden met hun auto, maar in Hongarije wel degelijk", zegt Herbert. De baan in het Franse Le Castellet kent geen hoge bandenslijtage en ook is het asfalt erg vlak. Een week later in Hongarije is dat echter een heel ander verhaal volgens de Brit.

"In Hongarije kan het bandenprobleem opnieuw een grote rol van betekenis gaan spelen", gaat Herbert verder. Het verschil in bandenslijtage tussen Red Bull en Ferrari is volgens Auto, Motor und Sport (AMuS) toe te rekenen aan de nieuwe Silverstone-updates van Red Bull. Door de nieuwe onderdelen zou de RB18 opnieuw tien kilo te zwaar zijn geworden ten opzichte van de F1-75 van Ferrari.

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties