Volgens het doorgaans goed geïnformeerde The Race werkt Red Bull momenteel met man en macht aan een oplossing voor de problemen aan de auto van Max Verstappen en Yuki Tsunoda, de RB21. Daarbij zou het team uit Milton Keynes met name inspiratie hebben gevonden uit het design van McLarens auto, de MCL39.
Waar Red Bull in 2022 en 2023 de dominante kracht was in de Formule 1, is het momenteel McLaren dat de lakens uitdeelt in de koningsklasse van de autosport. De voorsprong van McLaren op de rest van het veld was in Miami maar liefst 37 seconden in een race van 57 rondes. Tel daar nog eens bij op dat de beide McLaren-coureurs in het begin van de race hevig in gevecht waren met Verstappen (en dus veel tijd verloren) en alles duidt op een enorme voorsprong van McLaren op de rest van het veld.
Aan de rest van de grid de taak om McLaren in te halen, of in ieder geval bij te halen. Alles wijst erop dat hét voordeel van McLaren hem zit in de manier waarop de MCL39 met de banden omgaat. Volgens ingewijden heeft McLaren een manier bedacht waarmee zowel de remmen als de banden kunnen worden gekoeld. Daardoor heeft de formatie uit Woking tijdens hete races nauwelijks last van bandendegradatie en kan een stint flink worden verlengd zonder daarbij langzamer te hoeven rijden.
Lees ook
Lando Norris onthult grootste voordeel McLaren en deelt tik uit aan Red Bull
Krijgt McLaren-coureur voorkeursbehandeling vanuit FIA? 'Niet zo snel gestraft als Max Verstappen'
Lewis Hamilton cryptisch over problemen bij Ferrari: 'Iets houdt ons tegen...'
'Red Bull werkt al sinds GP Australië aan kopie van MCL39'
McLarens manier van bandenmanagement is Red Bull niet ontgaan en volgens The Race werkt men bij Red Bull al sinds de Grand Prix van Australië, de eerste ronde van het seizoen, aan een kopie van McLarens achterremmen. Het team van Red Bull denkt volgens The Race dat de achterremmen van McLaren "een sleutelrol" spelen in de snelheid van de MCL39.
Ook weet het medium te melden dat Red Bulls technische man, Pierre Waché, momenteel hard bezig is met het kopiëren van het werk van Rob Marshall, de oud-Red Bull-engineer die momenteel in dienst is van McLaren en volgens velen hét brein is achter de dominantie van McLaren.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties