Ralf Schumacher denkt te weten waarom Max Verstappen uiteindelijk bij Red Bull Racing is gebleven. De Nederlander leek in vergevorderde gesprekken te zijn met Mercedes, maar vorige week werd duidelijk dat de coureur in 2026 ook nog voor de Oostenrijkers zal rijden.
Door de tegenvallende prestaties van Red Bull Racing het afgelopen anderhalf jaar was de toekomst van de Nederlander bij het raceteam onzeker. Had de coureur halverwege het seizoen vierde of lager gestaan, dan mocht hij zonder weerstand vertrekken, vanwege een sportieve ontbindingsclausule die in het contract op was genomen. Zo ver is het uiteindelijk niet gekomen, want Verstappen staat derde in het rijderskampioenschap, waardoor zijn toekomst voorlopig bij Red Bull Racing ligt
Was de eis bereikt, dan had Verstappen voor een fors dilemma gestaan: zijn Red Bull verlaten voor Mercedes, dat een beter toekomstperspectief zou hebben of langer doorgaan en hopen op verbetering. De duidelijke ambitie van Red Bull om het tij te keren zou volgens Schumacher het verschil hebben gemaakt.
"Ik denk dat de beslissing moeilijk was, of beter gezegd, moeilijk had kunnen zijn. Want aan de ene kant ligt zijn hart bij Red Bull, met alle successen, alle jaren samen en zijn dankbaarheid tegenover Red Bull", begint Schumacher bij de Backstage Boxengasse Podcast. "Maar aan de andere kant ben je bang voor wat er daarna gaat gebeuren en ik denk dat dat de doorslag gaf om weer van richting te veranderen, want ze probeerden alles op zijn kop te zetten en te herzien."
Lees ook
Helmut Marko onthult: dit overtuigde Max Verstappen om bij Red Bull te blijven
Zeer goed nieuws voor Max Verstappen in aanloop naar Hongaarse Grand Prix
Beste voor beiden
Volgens Schumacher is de storm rondom een overstap van Verstappen voorlopig gaan liggen. De Duitser denkt tevens dat dit voor beide partijen het beste is.
"Ik denk dat Max daarvan onder de indruk was, dus ik denk dat het nu voorbij is. Ik bedoel, het is best goed voor beide kanten. Voor Toto, hij kan de druk erop houden en misschien wat geld besparen. En aan de andere kant is het gewoon zo dat hij de druk erop kan houden en misschien kan onderhandelen over een extra betaling voor technische veranderingen", aldus de oud-coureur.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties