Volgens Ted Kravitz is Lewis Hamilton te hard voor zichzelf geweest na de Grand Prix van Qatar. De Brit gaf te kennen na de race dat hij 100% fout zat in de crash met George Russell, waardoor hij zelf uit de race lag en Russell terugviel naar de laatste plek.
Op de board-radio liet Hamilton eerst weten dat hij uit de race werd getikt door zijn teamgenoot, maar toen hij in alle rust de beelden terugkeek, kon hij niks anders dan de schuld op zich nemen. Maar volgens Sky Sports-reporter Ted Kravitz is dat een beetje onnodig.
De pitreporter is van mening dat Hamilton op een andere strategie stond dan Russell en er eigenlijk aan voorbijgelaten moest worden. Als Mercedes later in de race had gevraagd om de coureurs om te wisselen, had Russell daar totaal geen moeite mee gehad, dus waarom ging hij nu wél in gevecht met zijn teamgenoot? Daar zit het probleem, meent Kravitz.
"Ze stonden niet op dezelfde banden bij de start van de race en daar ligt de frustratie denk ik ook bij Mercedes, omdat ze allebei op een andere strategie stonden. En als de coureurs aan het einde of in het midden de race hadden gevraagd of ze van positie zouden willen wisselen, hadden ze dat graag gedaan. Dat heeft niks te maken met hoe goed ze zijn, dat is gewoon orders opvolgen. Waarom zou dan dat niet gebeurd zijn in de eerste bocht van de eerste ronde?", vraagt Kravitz zich hardop af in de Sky Sports-podcast.
"Ze zullen zeker besproken hebben dat Lewis op een andere strategie stond, met de zachte banden in die eerste stint. Zijn race hing echt van een goede start af, omdat hij minder ronden op zijn banden kon rijden dan op de medium of harde band. Hij moest voor Max komen om zijn zachte banden te laten werken, zodat hij het tempo kon verlagen en hij een lange stint kon rijden op zijn banden."
Ted Kravitz heeft hiermee dezelfde mening als Damon Hill. Volgens de analist van Sky - en voormalig F1-wereldkampioen - had Mercedes Hamilton voor moeten laten gaan in Qatar.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties