F1 Nieuws

Verstappen-kamp reageert op het wegvallen van Jumbo als sponsor

Verstappen-kamp reageert op het wegvallen van Jumbo als sponsor
Red Bull Content Pool
F1 Nieuws

Verstappen-kamp reageert op het wegvallen van Jumbo als sponsor

Verstappen-kamp reageert op het wegvallen van Jumbo als sponsor
Red Bull Content Pool

Vanaf komend seizoen zullen Max Verstappen en Jumbo niet meer aan elkaar verbonden zijn op het gebied van sponsoring. Dat heeft Jumbo-topman Ton van Veen laten weten in een interview met het Algemeen Dagblad. Verstappens manager Raymond Vermeulen neemt Jumbo niets kwalijk en hoopt het jaar met een knaller te kunnen afsluiten.

De beslissing is gemaakt nadat de sportsponsering van Jumbo in een negatief daglicht kwam te staan door een strafrechtelijk onderzoek naar voormalig Jumbo-topman Frits van Eerd. De man uit Veghel wordt er namelijk van verdacht geld te hebben witgewassen in onder meer het vastgoedcircuit en de motorcrosswereld. Afgelopen jaar werd er daarom een inval gedaan bij het huis van Van Eerd. Na de inval bleef Van Eerd een aantal weken vastzitten voordat hij werd vrijgelaten.

Vanwege het onderzoek besloot Van Eerd om een stap terug te doen binnen Jumbo. Wel behoudt Van Eerd zijn Jumbo-aandelen. Ton van Veen is momenteel de topman van Jumbo.

Lange geschiedenis

Dat Verstappen en Jumbo vanaf 2024 niet meer aan elkaar verbonden zullen zijn, zal even wennen zijn. Al sinds 2014 wordt de Nederlander namelijk gesponsord door de supermarktketen. Die sponsoring werd op gang gebracht door Jos Verstappen en Vermeulen. De beide heren gingen tien jaar geleden namelijk eens op bezoek bij Van Eerd in Veghel om te praten over de mogelijkheid om Verstappen junior van sponsoring te voorzien.

Vermeulen spreekt dan ook zijn dankbaarheid uit voor de verdiensten van Jumbo als sponsor van Verstappen. "De familie Van Eerd en Jumbo hebben Max vanaf moment één bijgestaan", begint Vermeulen in gesprek met De Telegraaf. "Dat was erg uniek en we kijken dan ook terug op een geweldige samenwerking met Jumbo."

Volgens Vermeulen is het niet gek dat Jumbo na tien jaar besluit te stoppen met sportsponsoring. "Het is helemaal niet vreemd om alles na tien jaar eens opnieuw te bekijken. Laten we hopen dat we dit jaar samen de derde wereldtitel kunnen pakken."

Dutch GP in gevaar?

Samen met het stopzetten van de sponsoring van Verstappen zal Jumbo ook stoppen met het sponsoren van de Grand Prix van Nederland. Volgens Vermeulen is die beslissing extra zuur, aangezien Van Eerd één van de grondleggers was voor het terughalen van de Formule 1 naar Zandvoort. "De Jumbo Racedagen waren een soort voorproefje voor de GP van Nederland. Frits (van Eerd, red.) wilde er in Zandvoort een familie-evenement van maken en dat werd zichtbaar op de Super Friday tijdens het GP-weekend."

Loyale partner

Tot 2024 zal Jumbo nog te zien zijn op de helm van Verstappen. Sinds Jumbo's intrede als sponsor van Verstappen heeft de Nederlander vele nieuwe sponsordeals in de wacht gesleept. Zo zijn onder andere Heineken en EA Sports verbonden aan de tweevoudig wereldkampioen. Volgens Vermeulen heeft het feit dat Jumbo al die tijd aan Verstappens kant bleef te maken met een zekere mate van loyaliteit.

"Jumbo sponsorde Max al erg vroeg in zijn carrière en dit gaat dan ook veel dieper dan enkel een zakelijke en financiële samenwerking. We wensen Jumbo daarom al het geluk van de wereld toe", aldus Vermeulen.

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties