Vlak na het einde van de Grand Prix van Saoedi-Arabië maakte Mercedes bekend dat ze wisten waar de grote achterstand op de rechte stukken vandaan kwam: drag. Het motorvermogen is niet het probleem, ondanks dat alle vier de Mercedes-aangedreven teams het lastig hebben op het rechte stuk, maar Mercedes heeft last van te veel luchtweerstand.
Een groot gedeelte van deze drag wordt veroorzaakt door de achtervleugel, zo wist een Mercedes-ingenieur te melden na de race in Jeddah. Het team uit Brackley was gelijk begonnen om een nieuwe vleugel klaar te krijgen voor Australië en zou daarnaast ook een nieuwe vloer meenemen. Maar wat blijkt nu: Mercedes heeft de verbeterde achtervleugel niet mee naar Melbourne.
Dat maken Erik van Haren en Mark Hughes bekend, nadat ze door de pitlane van het Albert Park Street Circuit gelopen zijn. Eén garage verderop ziet de Telegraaf-journalist wél aanpassingen. Red Bull Racing heeft, in tegenstelling tot Mercedes, een nieuwe configuratie van de achtervleugel meegenomen naar Melbourne.
Gaat dit Red Bull dichter bij Ferrari brengen? En krijgt Mercedes het gat gedicht, zelfs zonder nieuwe achtervleugel? Aankomend weekend gaan we het merken, als de sessies op deze tijdstippen beginnen!
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties